Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Kruh, kde se trhají rekordy, je vidět i z vesmíru. Nardó má 40 let

aktualizováno 
Až na úplném jihu Itálie, v podpatku apeninské boty je jeden z nejslavnějších vysokorychlostních okruhů. Trať Nardó je revírem těch nejrychlejších aut světa. Testovací centrum právě slaví čtyřicátiny. Ten kruh je prý vidět i z vesmíru.

Testovací centrum se známým klopeným okruhem, ale i opičí drahou pro terénní a polygonem pro nákladní vozy letos slaví 40 let. Původně ho v jihoitalské Apulii (Puglia) postavil Fiat, otevřel ho 1. dubna 1975, ale od roku 2012 patří Porsche, které mu vzdává hold parádním videem.

Na polygonu tu automobilky, závodní týmy i tuningové firmy testují ve třech směnách denně celý rok. Nardó je jedním z nejvytíženějších okruhů. Díky poloze na jihu Itálie je tu stále dobré počasí pro dosahování rekordních rychlostí.

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Okruh Nardó

Fotogalerie

Na klopené kruhové dráze dlouhé 12,6 kilometru jsou čtyři pruhy. Sklon (od 4 do 22%) má takový, aby až do rychlosti 240 km/h pilot nemusel otáčet volantem (jede vlastně stále rovně). Ale jezdí se tu se samozřejmě mnohem rychleji.

Od italského okruhu si vypůjčil jméno i prototyp supersportu Volkswagen W12, který v roce 2001 pokořil právě na Nardu několik rychlostních rekordů. Mimo jiné tu za 24 hodin nakroužil 7 740,576 kilometru průměrnou rychlostí 322,891 km/h.

Areál zabírá 700 hektarů nedaleko města Lecce a celkem je na něm 40 kilometrů tratí určených k testování. V Nardu je také testovací centrum určené pro homologace nebo laboratoře pro testování hlučnosti.

Porsche Engineering areál pronajímá k testům i dalším výrobcům. Italové se však dodnes nevyrovnali s tím, že jejich výsostný okruh známý po celém světě dnes patří cizí značce. Podle některých je to symbol úpadku italského autoprůmyslu.

Experimentální Mercedes C111-III se vznětovým pětiválcem

Experimentální Mercedes C111-III e vznětovým pětiválcem při rekordním pokusu na okruhu Nardó





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Renault Master 100dci/2.5...
Renault Master 100dci/2.5...

r.v. 2011, naj. 156 000 km, diesel
168 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.