Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyšší výkon, nižší spotřeba. Porsche 911 Turbo dostalo nový motor

aktualizováno 
Jedna z hlavních podzimních novinek legendární automobilky Porsche atakuje s přehledem třístovku. Nové 911 Turbo dostalo nový motor, se kterým je na stovce pod tři a půl sekundy.

Porsche 911 Turbo | foto: Porsche

Jestliže předchozí generace modelu 911 Turbo měly od začátku uvedení této řady stále stejný, i když průběžně inovovaný motor, tak nové provedení dostane po pětatřiceti letech motor zcela nový. Pod zadní kapotu se nastěhoval šestiválcový boxer s přeplňováním a s objemem navýšeným na 3,8 litru.

Porsche 911 Turbo

Nová pohonná jednotka má přímé vstřikování benzínu a dvojité přeplňování s turbodmychadly s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Výkon oproti předchůdci vzrostl z 353 na 368 kW, tedy na 500 koní.

Zvýšení výkonu doprovází nižší spotřeba. V průměru by měl nový model 911 Trubo spolykat mezi 11,4 až 11,7 litry benzínu na 100 km. Produkce CO2 byla snížena o 18 procent. Nové turbo kupé od Porsche splňuje normu Euro 5 a může být vybaveno dvojspojkovou převodovkou PDK nebo šestistupňovým manuálním řazením.

Porsche 911 Turbo

Porche 911 Turbo má i v nové generaci standardně pohon všech čtyř kol Porsche Traction Management. Nechybí stabilizační systémy Porsche Stability Management a Porsche Torque Vectoring. Posledně zmíněný systém pomáhá ovladatelnosti v zatáčkách.

Modely s dvojspojkovou převodovkou PDK mohou být vybaveny tříramenným volantem s nově vyvedenými páčkami řazení pevně umístěnými na volantu. 

Nejvyšší rychlost se oproti předchůdci příliš nezvýšila. Nové Porsche 911 Turbo má pouze o 2 km/h vyšší rychlost než předchozí provedení. Ručka tachometru se zastaví na 312 km/h. Zrychlení z nuly na 100 km/h bylo však vylepšeno výrazně, konkrétně o půl sekundy. Na stovku tak novinka vystřelí za 3,4 sekundy.

Základní cena pro český trh startuje na 3 268 000 Kč bez DPH. Za provedení kabriolet zaplatíte 3 518 000 Kč bez DPH.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz