Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyšší výkon, nižší spotřeba. Porsche 911 Turbo dostalo nový motor

aktualizováno 
Jedna z hlavních podzimních novinek legendární automobilky Porsche atakuje s přehledem třístovku. Nové 911 Turbo dostalo nový motor, se kterým je na stovce pod tři a půl sekundy.

Porsche 911 Turbo | foto: Porsche

Jestliže předchozí generace modelu 911 Turbo měly od začátku uvedení této řady stále stejný, i když průběžně inovovaný motor, tak nové provedení dostane po pětatřiceti letech motor zcela nový. Pod zadní kapotu se nastěhoval šestiválcový boxer s přeplňováním a s objemem navýšeným na 3,8 litru.

Porsche 911 Turbo

Nová pohonná jednotka má přímé vstřikování benzínu a dvojité přeplňování s turbodmychadly s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Výkon oproti předchůdci vzrostl z 353 na 368 kW, tedy na 500 koní.

Zvýšení výkonu doprovází nižší spotřeba. V průměru by měl nový model 911 Trubo spolykat mezi 11,4 až 11,7 litry benzínu na 100 km. Produkce CO2 byla snížena o 18 procent. Nové turbo kupé od Porsche splňuje normu Euro 5 a může být vybaveno dvojspojkovou převodovkou PDK nebo šestistupňovým manuálním řazením.

Porsche 911 Turbo

Porche 911 Turbo má i v nové generaci standardně pohon všech čtyř kol Porsche Traction Management. Nechybí stabilizační systémy Porsche Stability Management a Porsche Torque Vectoring. Posledně zmíněný systém pomáhá ovladatelnosti v zatáčkách.

Modely s dvojspojkovou převodovkou PDK mohou být vybaveny tříramenným volantem s nově vyvedenými páčkami řazení pevně umístěnými na volantu. 

Nejvyšší rychlost se oproti předchůdci příliš nezvýšila. Nové Porsche 911 Turbo má pouze o 2 km/h vyšší rychlost než předchozí provedení. Ručka tachometru se zastaví na 312 km/h. Zrychlení z nuly na 100 km/h bylo však vylepšeno výrazně, konkrétně o půl sekundy. Na stovku tak novinka vystřelí za 3,4 sekundy.

Základní cena pro český trh startuje na 3 268 000 Kč bez DPH. Za provedení kabriolet zaplatíte 3 518 000 Kč bez DPH.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.