Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První ochutnávka motonovinek: turbo, elektřina, dvouspojka

aktualizováno 
Ještě týden a na světové motocyklové výstavě v Miláně se představí nové modely pro rok 2016 a s nimi také celá řada konceptů a technologií s delším výhledem do budoucnosti. Na co sází velké motocyklové značky? Budeme jezdit na motorkách s elektromotory či turbem, nebo zvítězí palivové články?

BMW Scrambler | foto: BMW Motorrad

Výstava EICMA v Miláně je v současnosti hlavním světovým motocyklovým veletrhem, kam všichni výrobci směřují vyvrcholení svého úsilí. Pro veřejnost je otevřená od čtvrtka 19. listopadu do neděle 22. listopadu, a jestli vás fascinují motocykly, pak sem musíte aspoň jednou za život vyrazit.

Fotogalerie

Letenky do Milána jsou kvůli velké konkurenci dopravců cenově dostupné a vyplatí se spíše než cesta autem. Ale na výstavu si vyhraďte celý den, je opravdu obrovská a vstupné 21 eur za to rozhodně stojí. A co jednotlivé značky vlastně návštěvníkům představí?

Domácí značky: Aprilia, Ducati, Moto-Guzzi

Italové si pro svoji výstavu schovávají to nejlepší a své novinky pečlivě tají. Značka Ducati pouze oznámila představení dvou úplně nových modelů v kategoriích, kde zatím neměla žádné zastoupení, v kuloárech se tedy šušká o cruiseru a velkém cestovním enduru s pořádnou výbavou do terénu a velkým předním kolem. Od Aprilie se v Miláně očekává představení závodního stroje pro MotoGP 2016. Značka Moto-Guzzi ukáže nový bagger s motorem s typickým válci do stran 1 400 ccm, který by měl být hodně podobný nádhernému konceptu Moto-Guzzi MGX21.

Moto-Guzzi nám ukáže nový bagger s motorem  1 400 ccm s typickými válci do...
Koncept Moto-Guzzi MGX21

Koncept Moto-Guzzi MGX21

Japonská „velká čtyřka“: Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si z nabídek motocyklů k prodeji na Automodul.cz.

Japonské značky si stále drží většinu světového trhu motocyklů a hned tak se to nezmění. V Miláně se ukážou zajímavé koncepty, které do budoucna sázejí na využití dvou předních kol i u větších motocyklů, a možná že i první produkční modely. To již před výstavou naznačila Yamaha konceptem LMW08H s odvážným zavěšením předních kol s odpružením na vnější straně nebo Honda s konceptem Neowing se zajímavým motorem, čtyřválcovým boxerem s dvěma dvojicemi protilehlých pístů, navíc posíleným přídavným elektromotorem pro lepší akceleraci a zvýšení špičkového výkonu.

Honda představí svůj koncept Neowing.

Honda představí svůj koncept Neowing

Koncept LMW08H od Yamahy

Koncept LMW08H od Yamahy

Japonci usilovně pracují i na elektrickém pohonu, o tom svědčí třeba koncepty Yamaha PES2 a Yamaha PED2 s kazetovou konstrukcí baterie, kterou lze vyjmout a vložit do jiné motorky nebo vyměnit za nabitou. Silniční koncept PES2 se chlubí jednostranným zavěšením předního kola, které navíc také obsahuje pohon elektromotorem.

Elektro koncepty Yamaha PES2 (vlevo) a Yamaha PED2 s kazetovou konstrukcí...

Elektro koncepty Yamaha PES2 (vlevo) a Yamaha PED2 s kazetovou konstrukcí baterie.

Honda zase elektromotorem vybavila zatím nejprodávanější jednostopý stroj na celém světě, moped Honda SuperCub EV, a představila také jeho inovovanou benzinovou verzi.

Honda SuperCub EV

Honda SuperCub EV

Honda SuperCub EV

Honda SuperCub EV

Kawasaki a Suzuki zase sázejí na současný automobilový trend „downsizingu“, kdy se kvůli neúprosným emisním normám začínají prosazovat menší zdvihové objemy doplněné turbodmychadlem. Kawasaki už loni představila úspěšný litrový „hypersport“ přeplňovaný pomocí kompresoru, který ze sebe v otevřené závodní verzi umí vyždímat neuvěřitelný výkon 300 koní. Do budoucna firma pracuje i na menším objemu, zatím ovšem ukázala jen jeho skicu.

Také Suzuki již ukázala koncept Recursion a pohonnou jednotku s přeplňováním. Navíc předvedla zajímavého křížence mezi mopedem a jízdním kolem Suzuki Feel Free Go! s malým padesátkovým motorem s extrémně nízkou spotřebou.

Skica konceptu Kawasaki

Skica konceptu Kawasaki

Suzuki Feel Free Go!

Suzuki Feel Free Go!

Když se podíváme na avizované produkční modely pro sezonu 2016, můžeme se těšit na celou řadu méně či více inovovaných modelů, ale hlavním japonským hitem příští sezony zcela jistě bude velké cestovní enduro Honda CRF1000L Africa Twin. Tento stroj oprášil slávu svého předchůdce a slibuje stejně lákavou kombinaci dobrých vlastností v terénu, na silnici i na dálničních přesunech. Litrový řadový dvouválec je naladěný na 95 koní výkonu a bude možné si jej objednat i s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Honda CRF1000L Africa Twin

Honda CRF1000L Africa Twin

Zbytek Evropy – BMW, Triumph, KTM

Nové stroje Triumph Bonneville jsme už představili v samostatném článku (zde). Německá značka BMW by měla v Miláně vsadit na retro vlnu a předvést verzi modelu BMW NineT upravenou pro drsnější výlety i do terénu. Hlavní očekávání však směřuje k nové řadě maloobjemových jednoválcových motocyklů BMW G300. Jejich styl značka BMW již naznačila pomocí barevného konceptu BMW G310 Stunt.

BMW G310 Stunt

BMW G310 Stunt

Rakouská značka KTM se v Miláně pravděpodobně pochlubí závodním speciálem pro MotoGP 2016. Právě před týdnem totiž úspěšně skončil první oficiální test nového speciálu na okruhu na rakouském Red Bull Ringu.

KTM představí závodní speciál pro MotoGP 2016.

KTM představí závodní speciál pro MotoGP 2016.

Royal Enfield by v Miláně měl představit jednoválcové cestovní enduro Himalayan.

Royal Enfield by v Miláně měl představit jednoválcové cestovní enduro Himalayan.

Zbytek světa – Indie!

Americké značky se více orientují na domácí trh a v Miláně uvidíme modely představené již v létě. Ovšem hodně velké překvapení slibuje indická značka Royal Enfield, která do Milána přiveze jednoválcové cestovní enduro Himalayan.

Autoři:




Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.