Bugatti patří k nejslavnějším automobilovým značkám světa. Výstava k příležitosti 110 let od založení francouzské automobilky právě otevírá v brněnské Galerii Vaňkovka. Automobilové perly jsme fotili při instalaci. V září je budou obdivovat i Pražané, na přelomu září a října budou k vidění v Bratislavě.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 44 (1929)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 57 Galibier z roku 1936
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 57 Galibier z roku 1936
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti, která se koná od pondělí 4. února v brněnské Galerii Vaňkovka.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 57 Galibier z roku 1936
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 57 Galibier z roku 1936
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motor Bugatti Type 57 C Letourneur & Marchand Cabriolet
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace exponátů probíhala v nočních hodinách.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 57 C Letourneur & Marchand Cabriolet z roku 1938
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 40 Galle (1928)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 57 C Letourneur & Marchand Cabriolet z roku 1938
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nejstarším exponátem brněnské výstavy, trvající až do 22. února, je Bugatti Type 13 z roku 1911. Expozici sdílí s "mladším" typem 57A Ventoux (1934)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 40 Grand Sport (1928)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Poznáte, kterému typu náleží tato výdřeva? Nápovědu naleznete na další fotografii.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jde o Bugatti 57 SC Atlantic.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tento konkrétní kus je filmovou replikou. Karoserie je usazena na podvozku Jaguar, a pod kapotou tak bije britské srdce. Pro stavbu bylo použito "kopyto", které posloužilo ke stavbě vozu, na nějž byly použity originální díly.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Filmaři totiž neuspěli u majitelů originálních atlantiků, a tak využili "pracovní" skelet, ze kterého vzešel exemplář následně oceněný na prestižní Pebble Beach Concours d'Elegance.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 44 Van Vooren (vlevo) a Bugatti Type 49 Berline
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V expozici repliky Bugatti 57SC Atlantic stojí za povšimnutí i originální kompresorem přeplňovaný motor Bugatti.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 49 Berline (1932)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Návštěvníci brněnského obchodního centra budou moci obdivovat téměř 20 historických bugattek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kompresorem přeplňovaný motor Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 13 Brescia (1921)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 13 Brescia (1921)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Replika Bugatti 57SC Atlantic
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 57 C Letourneur & Marchand Cabriolet z roku 1938
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 57 C Letourneur & Marchand Cabriolet z roku 1938
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Replika Bugatti 57SC Atlantic
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 49 Berline (1932) s karoserií od společnosti Ruckstuhl
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 13 Brescia (1921)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 13 Brescia (1921)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 13 Brescia (1921)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 57A Ventoux (vlevo) a Bugatti Type 13
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 57 Graber (1938)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 57 Graber (1938)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 40 z roku 1930 s českými kořeny. Karoserie tohoto exempláře vznikla v karosárně Antonína Tomáše na pražském Žižkově. Molsheimská automobilka totiž neměla vlastní karosárnu, zákazníci si tak na dodané podvozky včetně motorizace nechávali vyrábět zakázkové karoserie. Název karosárny pak daný vůz nese ve svém názvu, stejně tak tento "Tomáš".
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti 37B z roku 1927
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 44 Van Vooren (1929)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 44 Van Vooren (1929)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 44 Van Vooren (1929)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dvoumístný roadster Bugatti Type 40 Galle z roku 1928
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti 37B z roku 1927
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 40 Galle (1928)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 40 Galle (1928)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Type 40 Galle (1928)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Instalace výstavy Žijeme Bugatti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz