Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vytuněné auto musí dělat kravál, říká majitel. Klimatizaci nepotřebuje

  13:00aktualizováno  13:00
Na bílém Volkswagenu Polo Filipa Roháče už skoro není poznat, co je to za auto. Pomalu každá jeho část totiž pochází z jiného auta. "Použil jsem díly z jiných volkswagenů, ze škodovek i seatů," říká třicetiletý Filip Roháč z Bojnice na Slovensku

Filip Roháč a jeho VW Polo | foto: Michal Klíma, MAFRA

Filip Roháč přijel podobně jako několik desítek dalších fanoušků tuningu na sraz Relax mítink, který se konal na pardubickém dostihovém závodišti. "Sice jsem ve svém autě bez klimatizace strávil několik horkých hodin, ale sraz v Pardubicích mě fakt baví. Už jsem tu podruhé," říká Roháč, který na sraz přijel spolu s kamarádem.

"Rodinu jsem nechal doma, ale třeba za čas dorazí i manželka. Pomalu si začíná upravovat svoje auto," říká mladý muž.
Upravené auto Filipa Roháče původně sloužilo celé rodině. Až po třech letech ježdění ho jeho majitel začal upravovat. Teď je sladěné pouze do dvou barev - bílé a krémové. A to včetně podvozku a motoru. "Začalo to postupně. Jeden nový díl sem, jiný tam a pak už jsem díly sháněl v barvě. Nešlo to úplně rychle - jak byly peníze," vysvětluje Roháč.

Pardubický sraz tuningových vozů Relax mítink

Úpravě auta se jeho majitel intenzivně věnoval dva roky. Teď už svoje dílo považuje téměř za dokončené. "Vždycky musím chvíli počkat, než mě políbí nějaká múza. Potom teprve můžu začít úpravy dělat. Tak jsem došel i k barevné kombinaci bílé s krémovou," říká Roháč.

Spíš než další vylepšování ale Filip Roháč myslí na nový projekt. "Čím dál častěji si říkám, že bych se pustil do úprav dalšího auta. Zpočátku je to totiž největší zábava," tvrdí nadšenec.

Hlavně dobré repráky a zvuk jako motorová pila

Jeho "vytuněné" auto nemá žádný velký výkon - motor má obsah jenom 1,4 litru. Zvuk má ale jako motorová pila. "Je to upravené, aby to dělalo trošku větší randál než normálně," usmívá se mladík.

S policisty zatím žádný problém neměl. "Na každý díl, který jsem do auta přidával, mám speciální certifikát. A výfuk? Ani za ten jsem ještě pokutu nedostal," říká Roháč.

V autě mu chybí i klimatizace, zato je malé Polo vybavené reproduktory a zesilovači, které zabírají část kufru a jsou nainstalovány i ve stropě auta. "V tom vedru, které o víkendu bylo, sice klimatizace chybí, ale dá se to přežít. A dobré ozvučení je základ každého upraveného auta," říká hrdý majitel.

Pardubický sraz tuningových vozů Relax mítink

Tuningový sraz přilákal na dostihové závodiště desítky vyšňořených aut a také desítky návštěvníků. K vidění byla malá sportovní auta, ale také americké cadillacy nebo mustangy. "U amerických aut se mi líbilo nejvíc. Jsou to pěkný velký káry, kdyby tak šlo se v nich svézt," litoval jeden z návštěvníků akce.

Nechyběly ani soutěže - lidé mohli vystavená auta hodnotit podle krásy, soutěžilo se i v hlasitosti motorů. Podle policistů celá akce proběhla v pořádku. "Hlídky se na sraz a jeho okolí zaměřily, žádné problémy jsme ale nezaznamenali," řekla tisková mluvčí pardubické policie Eva Maturová.





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.