Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výzkum: Řidiči SUV jsou nebezpečnější

aktualizováno 
Majitelé terénních aut neboli dnes už častěji vozů SUV mívají větší problémy s dodržováním silničních zákonů než řidiči běžných osobních automobilů. Vyplývá to ze studie Londýnské univerzity (Imperial College). Vedoucí výzkumného týmu říká: "Obecně jsou SUV bezpečnější pro posádku, ale nebezpečnější pro všechny ostatní."

Ilustrační foto | foto: Land Rover

popisek Bezpečnost dětí
Tereňáky nejsou výhrou 

Podle pozorování chování řidičů mají ti, kteří sedí za volanty SUV, mnohem častěji u ucha mobilní telefon a mnohem méně se chrání bezpečnostním pásem.

"Ačkoliv jsou vozy s pohonem všech kol bezpečnější při nárazu, jejich majitelé vystavují sebe i ostatní účastníky provozu většímu riziku zranění," uvádí se ve studii, za kterou stojí skupina autorů v čele s Lesley Walkerem z Londýnské univerzity.

Výzkumníci sledovali chování řidičů na třech exponovaných místech na východě Londýna v době ranních a večerních dopravních špiček.

Do statistiky zaznamenali 38 182 "obyčejných" aut a 2944 off-roadů a SUVček. 15,3 % řidičů neterénních aut nebylo připoutáno a 2,5 procenta za volantem telefonovalo. Nepřipoutaných řidičů tereňáku bylo třikrát a telefonujících čtyřikrát více.

Studie potvrzuje, že řidiči vozů původně určených do terénu, ale dnes běžně jezdících po městech a jiných silnicích, mají větší sklony k riskantní nebezpečné jízdě.

Za lamanšským průlivem odpor vůči SUVčkům narůstá. Před nedávnem dostala londýnská radnice petici vyzývající ke zvýšení poplatků za vjezd do města na více než dvojnásobek. Britská liberálně-demokratická strana pak chtěla před nedávnem auta do terénu zatížit desetinásobně větší daní, než kterou platí majitelé "malých" vozů.

Autoři:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.