Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzduchem chlazené potěšení zchladil déšť

  18:10aktualizováno  18:10
Vzduchem chlazené potěšení. Tak nazývají majitelé historických automobilů Volkswagen svého koníčka. Kultovních automobilů s přezdívkami Brouk, Ponorka nebo Knírač je v Česku dost, i když na historicky první sraz do Automuzea ve Vratislavicích nad Nisou se jich sjelo jen pár.

Sraz Volkswagenů | foto: B. ČernýMF DNES

Z šedé oblohy se na veterány, zaparkované u pivovaru, lily proudy vody. Jejich majitelé se ohřívali u grogu v Automuzeu.

"Hodně majitelů radši nechá v takové slotě auta doma. Navíc je to první ročník, ta akce není ještě zažitá. Když jsem pořádal první setkání aut Porsche, taky jich přijelo málo. Dneska jich sem míří spousty,“ míní Milan Bumba z Automuzea.

I přes nepřízeň počasí se se svým tmavě zeleným Volkswagenem Brouk z roku 1961 z Prahy do Vratislavic vypravil Aleš Kulhavý. "Původně jsem ho koupil jako auto na normální ježdění, ale postupně jsem jej začal dávat do pořádku a stal se z něj sváteční veterán,“ popisuje majitel vozu. "S díly naštěstí není problém, sehnat se dá všechno. Jen ceny jsou trochu vyšší, úměrně k roku, ze kterého to auto je.“

Mnoho veteránistů dbá na to, aby jejich auto vypadalo úplně stejně, jako když vyjelo z výrobní linky. "Na mém autě jsou původní karosérie a podvozek. Jen motor je upravený. Na klasických veteránských setkáních, kde se přihlíží k originalitu, kapotu radši moc neotvírám,“ směje se Kulhavý.

Sám se kromě Brouka stará ještě o další staré volkswageny. "Mám vzácného vojenského kübelwagena, kterého v jedenačtyřicátém roce postavili Američané v Berlíně jako válečnou zakázku. Také mikrobus z třiašedesátého, takzvanou Ponorku. Na volkswagenech se mi líbí, že jsou to technicky dokonalá a zároveň nenáročná auta. A mají duši,“ uzavřel Kulhavý.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.