Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vznikají pořadníky na fabii, prodejci znají jen ceny vozů

aktualizováno 
-
První desítky zájemců o novou škodovku evidují prodejci do pořadníků. Někde těmto archům říkají předběžný záznam, jinde je označují jako nezávazné objednávky. Ani v jednom případě nepožadují zálohy. Prodejci prozatím zákazníkům předkládají jen ceník fabie, v prodejnách totiž chybějí nejen předváděcí vozy,ale i jakékoliv prospekty k novému modelu. Dealeři neznají ceny náhradních dílů na fabii a ani nevědí, kolik si budou účtovat za hodinu servisní práce. »Oficiální start prodeje je 4. prosince, to už snad budeme všechno mít,« shodují se prodejci značky Škoda. »Zatím vlastně zákazníci nevědí, jaké auto si u nás objednávají,« říká ředitelka ostravské prodejny Škoda Iveta Gráfová. I největší značkové prodejny zatím zaregistrovaly jen desítky objednávek. »Asi nejzajímavější model s litrovým motorem za dvě stě padesát tisíc korun přijde na trh až příští rok,« tvrdí Gráfová a doplňuje: »Nejdříve nám Škodovka řekla, že Fabii 1,0 začne vyrábět v únoru 2000, ale už jsem slyšela, že je dostaneme až v květnu.« Také zájemci o vozy na míru, které si vybaví přesně podle svého gusta, budou muset počkat na příští rok. »Taková auta zákazníkům předáme až někdy na přelomu ledna a února,« odhaduje Gráfová. Podle slov tiskového mluvčího Škody A uto Evžena Krauskopfa budou ceny náhradních dílů na fabii známy až na začátku prosince. Prozatím tak nezbývá než zkusit ceny oprav odhadnout. Na felicii jsou součástky levnější než na zahraniční vozy,protože ve valné většině pocházejí od tuzemských dodavatelů. Octavii naopak Škodovka převážně skládá z dražších zahraničních součástek. Fabia by měla vplout někam doprostřed mezi dva ostatní modely Škoda. »Já tipuji, že to bude opravdu někde uprostřed,« domnívá se Pavel Hejda z pražské prodejny vozů Škoda. »My si účtujeme za hodinu servisní práce 510 korun u felicie a 580 korun při opravě octavie. Pro fabii zatím cenu práce nemáme,ale myslím si, že bude někde mezi felicií a octavií,« doplňuje Pavel Sechovec z pražského servisu. »Součástky však budou možná stejně drahé jako na octavii. Důvod je jasný,některé jsou u fabie i octavie totožné. Například zámky, ovladače, ale i celé části dveří,« tvrdí Sechovec.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.