Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

W12 - tryskové letadlo od Volkswagenu

  14:02aktualizováno  14:02
Takřka bez varování představila na tokijském autosalonu německý Volkswagen sportovní vůz W12 Coupé, připravený podle slov automobilky okamžitě k sériové výrobě. Výrobce u své novinky neponechal nic náhodě! Vybavil ji dvanáctiválcem s koncepcí "W" o výkonu 440 kW a 600 koní. Z nuly na sto km/h dokáže zrychlit 1200 kilogramů vážící vůz za méně než 3,5 sekundy, jeho maximální rychlost pak přesahuje 350 km/h.

Unikátně konstruovaný motor vznikl vlastně spojením dvou vidlicových šestiválců. Je na svůj výkon poměrně malý, jeho délka je pouhých padesát centimetrů a váha 239 kilogramů. Výkon motoru se na zadní kola přenáší prostřednictvím sekvenční šestistupňové převodovky.

Obutí dostal W12 v podobě devatenáctipalcových kol z magnézia s pneumatikami o rozměru  rozměru 255/35 ZR vpředu a 275/40 ZR vzadu. Samozřejmostí jsou kotoučové brzdy se stabilizačním systémem EPS, elektronická závěra diferenciálu a protiprokluzové zařízení. Ruční brzda se ovládá elektricky pouhým stiskem tlačítka.
Rozměry sportovního vozu jsou délka 4550 mm, šířka 1920 mm a výška 1100 mm.

Za vzhledem  kupé stojí studio Italdesign, které například ponechalo průhledný kryt motoru, aby mohl na ulici každý obdivovat dvanáctiválec W12.  Charakteristickým rysem kupé jsou dopředu výklopné "křídlaté" dveře. Po překročení rychlosti 120 km/h se ze zádi samočinně vysouvá spojler zvyšující aerodynamický přítlak na kola zadní nápravy.


Interiér vozu není příliš útulný a svou strohostí připomíná závodní speciály. Kombinuje lakovaný hliník s kůží. Přímo před sebou má řidič dva kruhové přístroje - rychloměr a otáčkoměr, velkoplošný displej ve středové konzoli zobrazuje navigační systém, palubní počítač či mobilní telefon.

Na okruhu Nardo padaly rekordy
V polovině října se W12 Coupé pokusil pokořit některé rychlostní a vytrvalostní rekordy sportovních vozů. Na okruhu v italském Nardo během 24 hodin ujel vzdálenost 7085,7 km, což odpovídá průměrné rychlosti 295,24 km/h a překonal tak Chevrolet LTS Corvette o 12 km/h. První mezinárodní rekord padl již za hodinu jízdu, kterou absolvoval s průměrnou rychlostí 310,99 km/h a překonal tak starý rekord Ferrari 550 Maranella. Pak padly další mety: 500 km ujel průměrně za 307,64 km/h a 1000 km za průměrných 311,09 km/h.

Volkswagen W12 Coupé

Volkswagen W12 Coupé

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.