Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Wartburg byl průkopník. Budoucnost motorů je totiž tříválcová

Tříválcové motory znovu přicházejí do módy. Nejnověji představil zbrusu nový tříválec třeba koncern PSA, litrový tříválec se chystá pod kapotu Fordu Focus a tříválcový motor má připravené i BMW. Náhlá popularita tříválců není náhodná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

Patolog

18. 12. 2011 14:28
Proč to kupujete?

Kdyby lidi tyhle paskvily bojkotovali, tak by se to nevyrábělo.

1 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

19. 12. 2011 9:45
Re: Proč to kupujete?

Kupujou to lidi, kteří holt osmiválec neužijou a ti samí pak volí do EU politiky, kteří tohleto nařizují.

0 0
možnosti
PM

nosalis

17. 12. 2011 3:54
nezbyva nam

nez si poridit nejakou V6 ci V8, protoze kvuli hloupym predpisum tyto motory budou zanedlouho minulosti

zvlastni je, ze nikdo neresi kolik skodlivin vypousti treba lode, tovartny atp .. nekdo z toho ma asi slusny penize, ze se to lidem porad cpe do xichtu

1 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

19. 12. 2011 9:46
Re: nezbyva nam

Vono lodě a továrny obvykle nejezdí centry měst (krom Ostravy) a málokdo má doma dvě lodě či továrny, zatímco dvě auta jsou celkem standard.

0 0
možnosti
MG

MacLover

17. 12. 2011 0:58
A co přijde dál?

Parní stroj? :-/ tohle je diletantismus, byrokratická diktatura a ekoteroristické nesmysly.

0 0
možnosti
J

Jan9002

16. 12. 2011 14:25
Nějak jsem nepochopil těch 16%

ušetřených třecích ploch. Já myslel že 3 válec má oproti 4 válci o 25% méně kroužků.

0 0
možnosti
JP

JavorMagor

16. 12. 2011 15:47
Re: Nějak jsem nepochopil těch 16%

:) to by bylo nadlouho :)

jedna se spis o to, ze spalovaci prostor ma u trivalce mensi povrch nez ctyrvalec o stejnem objemu. 

tato vlastnost ma blahodarny vliv na spotrebu v eurotestech.

Stejne jako pouziti turba.

V praxi je ale cesta oturbenych trivalcu cestou do pekel, pokud to nehodlate teda montovat do nejakeho primestskeho vozitka typu smart.

1 0
možnosti
D

detonace

16. 12. 2011 13:43
tlak na neustálé snižování spotřeby a emisí.

Nemyslim si ze toto 2 taktni motor splnuje. 2 Takt je nesmradlavejsi motor. Za nim hned diesel

0 0
možnosti
JP

JavorMagor

16. 12. 2011 13:55
Re: tlak na neustálé snižování spotřeby a emisí.

To uz se to probralo... wartasi dvojtakt byl leda tak prukopnik slepych ulicek.

Ale dvojtakt jako takovy zavrzeny neni. Do motorovych pil a krovinrezu a do velkych lodnich motoru se dosud nic lepsiho nevymyslelo.

Do aut by to dnesnimi technologiemi slo samozrejme take, ale chybi jakykoliv naznak vule. Zato se cpou penize treba do elektromobilu, ktere pokud vim za 100 let sve existence neobstaly v nicem jinem, nez jako jesterky na nadrazich. Pokud nepocitam par experimentalnich pokusu, neschopnych prezit v praxi ani pri masivnich dotacich.

0 0
možnosti
LH

McMatej

16. 12. 2011 2:21
teplosměnná plocha

Jak je to s tou teplosměnnou plochou? Tady se píše, že např. u motoru 1,2 l ve 3 válcích bude plocha stěn a podstav všech válců motoru menší  než 1,2 l ve 4 válcích. Všude jinde (co jsem kde našel na netu) se píše, že je to obráceně. Ale jestli jsem dobře počítal, tak tady mají pravdu. Fakt to mám spočítané dobře?????

0 0
možnosti
JP

JavorMagor

16. 12. 2011 10:52
Re: teplosměnná plocha

Maji to dobre i spatne, podle uhlu pohledu.

Pokud vemu dva uplne stejne velke bloky motoru, ale jeden trivalec a druhy ctyrvalec (s mensimi pisty) a porovnam tepelne ztraty, tak samozrejme ty mensi pisty a valce ctyrvalce maji relativne vetsi povrch a teoreticky i ztraty tepla.

Bohate ovsem vykompenzovane tim, ze to nemusi mit extra vyvazovaci hridele a i bez nich to ma mnohem lepsi chod a dalsi uzitne vlastnosti, jako shopnost jit do otacek napriklad. Vykon vyjde u toho ctyrvalce tez lepe.

Ale vyjde zas vyrobne draz. Celkova ucinnost. nvm, tipuju  vylej nalej. Rozhodne nic meritelneho.

Pokud vemu stejne velke pisty a valce a postavim vedle sebe blok trivalce a ctyrvalce (s vetsim objemem), tak v absolutnich cislech ma vetsi ztraty ten vetsi ctyrvalec ale ma zas vetsi vykon. Pokud se tedy budeme bavit o tepelne ucinnosti z tohodle uhlu pohledu, vyjde jednoznacne lepe ten ctyrvalec ve vetsine provoznich rezimu, krom volnobehu a extremne nizkeho zatizeni...

0 0
možnosti
MKKV

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

15. 12. 2011 23:16
No to je špička...

To abych začal pomalu shánět něco s pořádnym motorem, dokud to neni zakázaný. Nejlíp V12 v nějakym staršim Jaguáru...

0 0
možnosti
MG

MacLover

17. 12. 2011 1:00
Re: No to je špička...

Třeba XJS V

0 0
možnosti
DJ

superkutil

15. 12. 2011 22:13
Trochu fyziky

Benzínové a dieselové motory dosahují účinnosti kolem 25 %, přeplňované motory s turbokompresorem poháněným výfukovými plyny (turbo) mají účinnost kolem 35 %, letadlový turbinový motor vykazuje 20–25 % účinnosti, stacionární spalovací turbína s tepelnými výměníky může dosahovat účinnosti i přes 50 %. http://auto.idnes.cz/revolucni-sportak-jaguaru-pohani-elektromotory-a-turbiny-pa4-/Ak_aktual.aspx?c=A101005_145143_ak_aktual_ada

0 0
možnosti
D

Dopij

15. 12. 2011 21:02
Budoucnost patří

přeplňovanému elektromotoru ;-)

0 0
možnosti
PK

Pěkný Nick

16. 12. 2011 0:32
Re: Budoucnost patří

Hmm a nebo aluminiu.

0 0
možnosti

_Xeon_

15. 12. 2011 19:38
Yes

Budúcnosť má jednovalec. Aj ja mám iba jeden valec...;-D

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...