Diskuze
Wartburg byl průkopník. Budoucnost motorů je totiž tříválcová
Děkujeme za pochopení.
Patolog
Proč to kupujete?
Kdyby lidi tyhle paskvily bojkotovali, tak by se to nevyrábělo.
Modrý a zelený blesk
Re: Proč to kupujete?
Kupujou to lidi, kteří holt osmiválec neužijou a ti samí pak volí do EU politiky, kteří tohleto nařizují.
nosalis
nezbyva nam
nez si poridit nejakou V6 ci V8, protoze kvuli hloupym predpisum tyto motory budou zanedlouho minulosti
zvlastni je, ze nikdo neresi kolik skodlivin vypousti treba lode, tovartny atp .. nekdo z toho ma asi slusny penize, ze se to lidem porad cpe do xichtu
Modrý a zelený blesk
Re: nezbyva nam
Vono lodě a továrny obvykle nejezdí centry měst (krom Ostravy) a málokdo má doma dvě lodě či továrny, zatímco dvě auta jsou celkem standard.
MacLover
A co přijde dál?
Parní stroj? tohle je diletantismus, byrokratická diktatura a ekoteroristické nesmysly.
Jan9002
Nějak jsem nepochopil těch 16%
ušetřených třecích ploch. Já myslel že 3 válec má oproti 4 válci o 25% méně kroužků.
JavorMagor
Re: Nějak jsem nepochopil těch 16%
:) to by bylo nadlouho :)
jedna se spis o to, ze spalovaci prostor ma u trivalce mensi povrch nez ctyrvalec o stejnem objemu.
tato vlastnost ma blahodarny vliv na spotrebu v eurotestech.
Stejne jako pouziti turba.
V praxi je ale cesta oturbenych trivalcu cestou do pekel, pokud to nehodlate teda montovat do nejakeho primestskeho vozitka typu smart.
detonace
tlak na neustálé snižování spotřeby a emisí.
Nemyslim si ze toto 2 taktni motor splnuje. 2 Takt je nesmradlavejsi motor. Za nim hned diesel
JavorMagor
Re: tlak na neustálé snižování spotřeby a emisí.
To uz se to probralo... wartasi dvojtakt byl leda tak prukopnik slepych ulicek.
Ale dvojtakt jako takovy zavrzeny neni. Do motorovych pil a krovinrezu a do velkych lodnich motoru se dosud nic lepsiho nevymyslelo.
Do aut by to dnesnimi technologiemi slo samozrejme take, ale chybi jakykoliv naznak vule. Zato se cpou penize treba do elektromobilu, ktere pokud vim za 100 let sve existence neobstaly v nicem jinem, nez jako jesterky na nadrazich. Pokud nepocitam par experimentalnich pokusu, neschopnych prezit v praxi ani pri masivnich dotacich.
McMatej
teplosměnná plocha
Jak je to s tou teplosměnnou plochou? Tady se píše, že např. u motoru 1,2 l ve 3 válcích bude plocha stěn a podstav všech válců motoru menší než 1,2 l ve 4 válcích. Všude jinde (co jsem kde našel na netu) se píše, že je to obráceně. Ale jestli jsem dobře počítal, tak tady mají pravdu. Fakt to mám spočítané dobře?????
JavorMagor
Re: teplosměnná plocha
Maji to dobre i spatne, podle uhlu pohledu.
Pokud vemu dva uplne stejne velke bloky motoru, ale jeden trivalec a druhy ctyrvalec (s mensimi pisty) a porovnam tepelne ztraty, tak samozrejme ty mensi pisty a valce ctyrvalce maji relativne vetsi povrch a teoreticky i ztraty tepla.
Bohate ovsem vykompenzovane tim, ze to nemusi mit extra vyvazovaci hridele a i bez nich to ma mnohem lepsi chod a dalsi uzitne vlastnosti, jako shopnost jit do otacek napriklad. Vykon vyjde u toho ctyrvalce tez lepe.
Ale vyjde zas vyrobne draz. Celkova ucinnost. nvm, tipuju vylej nalej. Rozhodne nic meritelneho.
Pokud vemu stejne velke pisty a valce a postavim vedle sebe blok trivalce a ctyrvalce (s vetsim objemem), tak v absolutnich cislech ma vetsi ztraty ten vetsi ctyrvalec ale ma zas vetsi vykon. Pokud se tedy budeme bavit o tepelne ucinnosti z tohodle uhlu pohledu, vyjde jednoznacne lepe ten ctyrvalec ve vetsine provoznich rezimu, krom volnobehu a extremne nizkeho zatizeni...
Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2
No to je špička...
To abych začal pomalu shánět něco s pořádnym motorem, dokud to neni zakázaný. Nejlíp V12 v nějakym staršim Jaguáru...
superkutil
Trochu fyziky
Benzínové a dieselové motory dosahují účinnosti kolem 25 %, přeplňované motory s turbokompresorem poháněným výfukovými plyny (turbo) mají účinnost kolem 35 %, letadlový turbinový motor vykazuje 20–25 % účinnosti, stacionární spalovací turbína s tepelnými výměníky může dosahovat účinnosti i přes 50 %. http://auto.idnes.cz/revolucni-sportak-jaguaru-pohani-elektromotory-a-turbiny-pa4-/Ak_aktual.aspx?c=A101005_145143_ak_aktual_ada
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...