Diskuze

Wartburg byl průkopník. Budoucnost motorů je totiž tříválcová

Tříválcové motory znovu přicházejí do módy. Nejnověji představil zbrusu nový tříválec třeba koncern PSA, litrový tříválec se chystá pod kapotu Fordu Focus a tříválcový motor má připravené i BMW. Náhlá popularita tříválců není náhodná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Patolog

18. 12. 2011 14:28
Proč to kupujete?

Kdyby lidi tyhle paskvily bojkotovali, tak by se to nevyrábělo.

1 0
možnosti

Modrý a zelený blesk

19. 12. 2011 9:45
Re: Proč to kupujete?

Kupujou to lidi, kteří holt osmiválec neužijou a ti samí pak volí do EU politiky, kteří tohleto nařizují.

0 0
možnosti

nosalis

17. 12. 2011 3:54
nezbyva nam

nez si poridit nejakou V6 ci V8, protoze kvuli hloupym predpisum tyto motory budou zanedlouho minulosti

zvlastni je, ze nikdo neresi kolik skodlivin vypousti treba lode, tovartny atp .. nekdo z toho ma asi slusny penize, ze se to lidem porad cpe do xichtu

1 0
možnosti

Modrý a zelený blesk

19. 12. 2011 9:46
Re: nezbyva nam

Vono lodě a továrny obvykle nejezdí centry měst (krom Ostravy) a málokdo má doma dvě lodě či továrny, zatímco dvě auta jsou celkem standard.

0 0
možnosti

MacLover

17. 12. 2011 0:58
A co přijde dál?

Parní stroj? :-/ tohle je diletantismus, byrokratická diktatura a ekoteroristické nesmysly.

0 0
možnosti

Jan9002

16. 12. 2011 14:25
Nějak jsem nepochopil těch 16%

ušetřených třecích ploch. Já myslel že 3 válec má oproti 4 válci o 25% méně kroužků.

0 0
možnosti

JavorMagor

16. 12. 2011 15:47
Re: Nějak jsem nepochopil těch 16%

:) to by bylo nadlouho :)

jedna se spis o to, ze spalovaci prostor ma u trivalce mensi povrch nez ctyrvalec o stejnem objemu. 

tato vlastnost ma blahodarny vliv na spotrebu v eurotestech.

Stejne jako pouziti turba.

V praxi je ale cesta oturbenych trivalcu cestou do pekel, pokud to nehodlate teda montovat do nejakeho primestskeho vozitka typu smart.

1 0
možnosti

detonace

16. 12. 2011 13:43
tlak na neustálé snižování spotřeby a emisí.

Nemyslim si ze toto 2 taktni motor splnuje. 2 Takt je nesmradlavejsi motor. Za nim hned diesel

0 0
možnosti

JavorMagor

16. 12. 2011 13:55
Re: tlak na neustálé snižování spotřeby a emisí.

To uz se to probralo... wartasi dvojtakt byl leda tak prukopnik slepych ulicek.

Ale dvojtakt jako takovy zavrzeny neni. Do motorovych pil a krovinrezu a do velkych lodnich motoru se dosud nic lepsiho nevymyslelo.

Do aut by to dnesnimi technologiemi slo samozrejme take, ale chybi jakykoliv naznak vule. Zato se cpou penize treba do elektromobilu, ktere pokud vim za 100 let sve existence neobstaly v nicem jinem, nez jako jesterky na nadrazich. Pokud nepocitam par experimentalnich pokusu, neschopnych prezit v praxi ani pri masivnich dotacich.

0 0
možnosti

McMatej

16. 12. 2011 2:21
teplosměnná plocha

Jak je to s tou teplosměnnou plochou? Tady se píše, že např. u motoru 1,2 l ve 3 válcích bude plocha stěn a podstav všech válců motoru menší  než 1,2 l ve 4 válcích. Všude jinde (co jsem kde našel na netu) se píše, že je to obráceně. Ale jestli jsem dobře počítal, tak tady mají pravdu. Fakt to mám spočítané dobře?????

0 0
možnosti

JavorMagor

16. 12. 2011 10:52
Re: teplosměnná plocha

Maji to dobre i spatne, podle uhlu pohledu.

Pokud vemu dva uplne stejne velke bloky motoru, ale jeden trivalec a druhy ctyrvalec (s mensimi pisty) a porovnam tepelne ztraty, tak samozrejme ty mensi pisty a valce ctyrvalce maji relativne vetsi povrch a teoreticky i ztraty tepla.

Bohate ovsem vykompenzovane tim, ze to nemusi mit extra vyvazovaci hridele a i bez nich to ma mnohem lepsi chod a dalsi uzitne vlastnosti, jako shopnost jit do otacek napriklad. Vykon vyjde u toho ctyrvalce tez lepe.

Ale vyjde zas vyrobne draz. Celkova ucinnost. nvm, tipuju  vylej nalej. Rozhodne nic meritelneho.

Pokud vemu stejne velke pisty a valce a postavim vedle sebe blok trivalce a ctyrvalce (s vetsim objemem), tak v absolutnich cislech ma vetsi ztraty ten vetsi ctyrvalec ale ma zas vetsi vykon. Pokud se tedy budeme bavit o tepelne ucinnosti z tohodle uhlu pohledu, vyjde jednoznacne lepe ten ctyrvalec ve vetsine provoznich rezimu, krom volnobehu a extremne nizkeho zatizeni...

0 0
možnosti

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

15. 12. 2011 23:16
No to je špička...

To abych začal pomalu shánět něco s pořádnym motorem, dokud to neni zakázaný. Nejlíp V12 v nějakym staršim Jaguáru...

0 0
možnosti

MacLover

17. 12. 2011 1:00
Re: No to je špička...

Třeba XJS V

0 0
možnosti

superkutil

15. 12. 2011 22:13
Trochu fyziky

Benzínové a dieselové motory dosahují účinnosti kolem 25 %, přeplňované motory s turbokompresorem poháněným výfukovými plyny (turbo) mají účinnost kolem 35 %, letadlový turbinový motor vykazuje 20–25 % účinnosti, stacionární spalovací turbína s tepelnými výměníky může dosahovat účinnosti i přes 50 %. http://auto.idnes.cz/revolucni-sportak-jaguaru-pohani-elektromotory-a-turbiny-pa4-/Ak_aktual.aspx?c=A101005_145143_ak_aktual_ada

0 0
možnosti

Dopij

15. 12. 2011 21:02
Budoucnost patří

přeplňovanému elektromotoru ;-)

0 0
možnosti

Pěkný Nick

16. 12. 2011 0:32
Re: Budoucnost patří

Hmm a nebo aluminiu.

0 0
možnosti

_Xeon_

15. 12. 2011 19:38
Yes

Budúcnosť má jednovalec. Aj ja mám iba jeden valec...;-D

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.