Diskuze
Autofotka týdne: Zbyl na nás wartburg
Děkujeme za pochopení.
M27a51r48e62k 72H27r40u65b23y
Auto, co vydrzelo 30 let. Dneska neslychane...
P50a49v60e17l 93K16h45a76i90l
Ještě mnohem krásnější byl Wartburg kabriolet s odnímatelnou pevnou střechou s žábrami na bocích za předními koly. Nevím ale, jestli se sem dovážely. Viděl jsem je ale na srazu veteránů v bílé a červené barvě. Určitě se esteticky vyrovnaly i Škodě Felicii
D46a33v98i74d 77H72o79l61m51a71n
Naprostý souhlas. Jen ten motor....
V17a28c42l69a95v 73V32a24v54r77a
Naše první a jediné auto v té době byl nový Wartburg a též na poukaz. Otec pracoval jako účetní v JZD. Tedy pracháč a uměl.
Jinak byl hrozný řidič, na jakou rychlost zastavil u domu, na tu se druhý den rozjel a dokázal jezdit i v pruhu patřícím protijedoucím.. přežili jsme všechny ty srandy.
Moje auto první byl Renault 4CV tehdy stával něco málo přes 20,000 Kčs. Též Fiat 600 byl oblíbený.
P11a12v12e86l 70J65e24ř20á95b41e57k
To rozjíždění okoukal o traktoristů - ti se dokázali rozjet i na pětku.
V30a16c92l51a72v 84V10a46v78r24a
Nelze porovnávat technickou úroveň aut z té doby s dneškem.
Hůř by dopadla dostupnost cenově. Nové nejeté auto tehdejší doby BYLO DOSTUPNÉ VEŘEJNOSTI a ne jern VyVolených jako dnes.
Ty auta jezdily spolehlivě.
Dnešní evropská auta jsou jistě nepoměrně dražší vzhledem k platům, ale na amešrické trhy nemají. V tabulce nejprodávanějších aut se nevešla ani jedna evropská značka a ani jeden model. Proč asi? Asiaté jsou na americkém trhu DOMA! A nejprodávanějším vozidlem je skoro 30 let Ford řady F. Třeba F-150. I přesto, že benzín podražil už na 13Kč/litr.
Motor 3300ccm benzin, nebo 3500 diesel. V6.
J50i69r80i 52J88o61n46á49š
clovece tak to je blabol roku. Nova auta byla dostupnejsi? Deda si kupoval staryho zigulika 1600 za bratru 80 000,- a to mel plat neco kolem 1500,- ve sroubarne. Dneska stoji novy auto pod 300 000,- a vydelava se vic jak desetinasobek.. Podle toho by melo auto stat 800, aby bylo uplne stejne dostupne a to nepocitam uplatky, aby sis na to auto sahl.
J37a42r67o31s96l71a89v 12P23o46d40z74i48m20e86k
Taky jsme ho měli od roku 1961 - 91, byl celkem prostorný, pohodlný a jednoduchý, řazení pod volantem a emise sice nic moc, ale poplatné tehdejší době, tichý 3 válcový motor, centrální mazání a volnoběžka - byl tehdy na poukaz a stál asi 24 měsíčních platů ( necelých 1000 Kč/ měsíc), ale člověk byl rád, že má vůbec čím jezdit. Jo a má starší sestra si díky němu a jeho poruše, kdy nestihla letadlo našla svého ženicha
J21o49s27e32f 88M31i76k75i63n
Centrální mazání? Jezdilo to na MIX.
Ta volnoběžka bylo +
P59a41v30e43l 81J14e77ž69e92k
W 353 bylo moje první auto a stále na něj vzpomínám, i když spolehlivost nebyla nijak úžasná.. Embéčka na něj neměla v žádném parametru. Měl jsem ho 18 let.
J72i29ř86í 48P71o53k10o93r96n33ý
Wartburg jsem neměl, ale v osmdesatých letech starý Barkas B 1000, stejný motor i technika jako Wartburg, bez problému předjel každou Škodovku, nemluvě o sanitkách Škoda 1203 s houkačkou.......
Š41i82m75o31n 70M64a76r22t28y27n23e46k
Auto to bylo krásné. Ale z pohledu techniky to nebyla žádná hitparáda. Nešlo pouze jen o dvoutaktní motor, ale o celkovou koncepci - třeba odpružení listovými péry už v době vzniku bylo archaické řešení.
To nástupce 353 byl pravý opak - vzhled nic moc, ale technika velice pokroková.
O60t66a13k70a64r 51D55e29y19l
Není pravda, že Wartburg byl z hlediska poptávky jakési druhořadé auto. Na auto se obecně čekalo dlouho. Vzpomínám, že na naši Octavii z r. 1960 čekal děda asi rok. Musela se složit vinkulace a čekat a čekat. Cena byla 29.000,- na tzv. ,,poukaz,, byla 19.000,- Samozřejmě vše jinak bylo v Tuzexu- Cortina, R8, to byl luxus. Octavia měla jako první škodovka přední nezávislé zavěšení na pomocném rámu, zadní kyvné poloosy listové tzv. progresivní příčně uložené pero. Sloužila velmi dobře.
T76o72m31á93š 33V53a44l80d83e20r
Byl lepší než Škodovka. Mnohem hezčí. Děda s ním byl moc spokojený po všech stránkách. Ten by tedy nuznou Škodu určitě nechtěl. A ten zvuk při jízdě. Spolehlivost výborná. Moc rád vzpomínám na tento typ.Ostatní vozy z východního bloku co jsme v rodině vlastnili, neměli takový šmrnc. No snad jen Škoda 1000MB. Jenže tu měl táta s těmi ohýzdnými obdelníkovými otvory na chlazení vzadu. Hranatého Wartburga děda už nechtěl. Nechtěl jezdit v krabici.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...