Diskuze
Autofotka týdne: Zbyl na nás wartburg
Děkujeme za pochopení.
M83a92r30e56k 10H84r24u74b25y
Auto, co vydrzelo 30 let. Dneska neslychane...
P10a42v42e72l 12K69h10a78i45l
Ještě mnohem krásnější byl Wartburg kabriolet s odnímatelnou pevnou střechou s žábrami na bocích za předními koly. Nevím ale, jestli se sem dovážely. Viděl jsem je ale na srazu veteránů v bílé a červené barvě. Určitě se esteticky vyrovnaly i Škodě Felicii
D23a19v14i58d 23H10o79l59m23a86n
Naprostý souhlas. Jen ten motor....
V52a62c47l71a23v 75V22a72v52r64a
Naše první a jediné auto v té době byl nový Wartburg a též na poukaz. Otec pracoval jako účetní v JZD. Tedy pracháč a uměl.
Jinak byl hrozný řidič, na jakou rychlost zastavil u domu, na tu se druhý den rozjel a dokázal jezdit i v pruhu patřícím protijedoucím.. přežili jsme všechny ty srandy.
Moje auto první byl Renault 4CV tehdy stával něco málo přes 20,000 Kčs. Též Fiat 600 byl oblíbený.
P37a74v75e92l 19J43e89ř96á24b18e21k
To rozjíždění okoukal o traktoristů - ti se dokázali rozjet i na pětku.
V62a54c56l77a39v 79V43a17v55r29a
Nelze porovnávat technickou úroveň aut z té doby s dneškem.
Hůř by dopadla dostupnost cenově. Nové nejeté auto tehdejší doby BYLO DOSTUPNÉ VEŘEJNOSTI a ne jern VyVolených jako dnes.
Ty auta jezdily spolehlivě.
Dnešní evropská auta jsou jistě nepoměrně dražší vzhledem k platům, ale na amešrické trhy nemají. V tabulce nejprodávanějších aut se nevešla ani jedna evropská značka a ani jeden model. Proč asi? Asiaté jsou na americkém trhu DOMA! A nejprodávanějším vozidlem je skoro 30 let Ford řady F. Třeba F-150. I přesto, že benzín podražil už na 13Kč/litr.
Motor 3300ccm benzin, nebo 3500 diesel. V6.
J10i86r71i 68J61o70n29á95š
clovece tak to je blabol roku. Nova auta byla dostupnejsi? Deda si kupoval staryho zigulika 1600 za bratru 80 000,- a to mel plat neco kolem 1500,- ve sroubarne. Dneska stoji novy auto pod 300 000,- a vydelava se vic jak desetinasobek.. Podle toho by melo auto stat 800, aby bylo uplne stejne dostupne a to nepocitam uplatky, aby sis na to auto sahl.
J89a96r57o24s18l47a43v 20P49o78d19z81i45m14e74k
Taky jsme ho měli od roku 1961 - 91, byl celkem prostorný, pohodlný a jednoduchý, řazení pod volantem a emise sice nic moc, ale poplatné tehdejší době, tichý 3 válcový motor, centrální mazání a volnoběžka - byl tehdy na poukaz a stál asi 24 měsíčních platů ( necelých 1000 Kč/ měsíc), ale člověk byl rád, že má vůbec čím jezdit. Jo a má starší sestra si díky němu a jeho poruše, kdy nestihla letadlo našla svého ženicha
J88o18s90e92f 82M94i77k65i95n
Centrální mazání? Jezdilo to na MIX.
Ta volnoběžka bylo +
P45a12v74e87l 30J49e80ž29e77k
W 353 bylo moje první auto a stále na něj vzpomínám, i když spolehlivost nebyla nijak úžasná.. Embéčka na něj neměla v žádném parametru. Měl jsem ho 18 let.
J27i28ř24í 14P39o48k39o94r68n93ý
Wartburg jsem neměl, ale v osmdesatých letech starý Barkas B 1000, stejný motor i technika jako Wartburg, bez problému předjel každou Škodovku, nemluvě o sanitkách Škoda 1203 s houkačkou.......
Š37i45m46o89n 94M21a82r60t70y76n45e10k
Auto to bylo krásné. Ale z pohledu techniky to nebyla žádná hitparáda. Nešlo pouze jen o dvoutaktní motor, ale o celkovou koncepci - třeba odpružení listovými péry už v době vzniku bylo archaické řešení.
To nástupce 353 byl pravý opak - vzhled nic moc, ale technika velice pokroková.
O22t41a60k78a16r 72D55e89y98l
Není pravda, že Wartburg byl z hlediska poptávky jakési druhořadé auto. Na auto se obecně čekalo dlouho. Vzpomínám, že na naši Octavii z r. 1960 čekal děda asi rok. Musela se složit vinkulace a čekat a čekat. Cena byla 29.000,- na tzv. ,,poukaz,, byla 19.000,- Samozřejmě vše jinak bylo v Tuzexu- Cortina, R8, to byl luxus. Octavia měla jako první škodovka přední nezávislé zavěšení na pomocném rámu, zadní kyvné poloosy listové tzv. progresivní příčně uložené pero. Sloužila velmi dobře.
T83o77m52á62š 86V35a83l38d59e97r
Byl lepší než Škodovka. Mnohem hezčí. Děda s ním byl moc spokojený po všech stránkách. Ten by tedy nuznou Škodu určitě nechtěl. A ten zvuk při jízdě. Spolehlivost výborná. Moc rád vzpomínám na tento typ.Ostatní vozy z východního bloku co jsme v rodině vlastnili, neměli takový šmrnc. No snad jen Škoda 1000MB. Jenže tu měl táta s těmi ohýzdnými obdelníkovými otvory na chlazení vzadu. Hranatého Wartburga děda už nechtěl. Nechtěl jezdit v krabici.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Koordinátor/ka klinických hodnocení
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha