Diskuze

Autofotka týdne: Zbyl na nás wartburg

„Všichni chtěli škodovku, wartburga nechtěl nikdo,“ vzpomíná nad fotkami z rodinného alba Jana Krutilová. Své první motoristické zážitky popisují čtenáři magazínu Auto DNES, nejčtenějšího autočasopisu v Česku, který je pravidelnou úterní přílohou MF DNES.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

M83a92r30e56k 10H84r24u74b25y

25. 10. 2018 16:13

Auto, co vydrzelo 30 let. Dneska neslychane...

0 0
možnosti
PK

P10a42v42e72l 12K69h10a78i45l

22. 10. 2018 15:13

Ještě mnohem krásnější byl Wartburg kabriolet s odnímatelnou pevnou střechou s žábrami na bocích za předními koly. Nevím ale, jestli se sem dovážely. Viděl jsem je ale na srazu veteránů v bílé a červené barvě. Určitě se esteticky vyrovnaly i Škodě Felicii R^

2 0
možnosti
DH

Naprostý souhlas. Jen ten motor....Rv

0 0
možnosti
VV

Naše první a jediné auto v té době byl nový Wartburg a též na poukaz. Otec pracoval jako účetní v JZD. Tedy pracháč a uměl.

Jinak byl hrozný řidič, na jakou rychlost zastavil u domu, na tu se druhý den rozjel a dokázal jezdit i v pruhu patřícím protijedoucím.. přežili jsme všechny ty srandy.

Moje auto první byl Renault 4CV tehdy stával něco málo přes 20,000 Kčs. Též Fiat 600 byl oblíbený.

2 0
možnosti
PJ

To rozjíždění okoukal o traktoristů - ti se dokázali rozjet i na pětku.

3 0
možnosti
VV

Nelze porovnávat technickou úroveň aut z té doby s dneškem.

Hůř by dopadla dostupnost cenově. Nové nejeté auto tehdejší doby BYLO DOSTUPNÉ VEŘEJNOSTI a ne jern VyVolených jako dnes.

Ty auta jezdily spolehlivě.

Dnešní evropská auta jsou jistě nepoměrně dražší vzhledem k platům, ale na amešrické trhy nemají. V tabulce nejprodávanějších aut se nevešla ani jedna evropská značka a ani jeden model. Proč asi? Asiaté jsou na americkém trhu DOMA! A nejprodávanějším vozidlem je skoro 30 let Ford řady F. Třeba F-150. I přesto, že benzín podražil už na 13Kč/litr.

Motor 3300ccm benzin, nebo 3500 diesel. V6.

0 13
možnosti
JJ

J10i86r71i 68J61o70n29á95š

21. 10. 2018 19:22

clovece tak to je blabol roku. Nova auta byla dostupnejsi? Deda si kupoval staryho zigulika 1600 za bratru 80 000,- a to mel plat neco kolem 1500,- ve sroubarne. Dneska stoji novy auto pod 300 000,- a vydelava se vic jak desetinasobek.. Podle toho by melo auto stat 800, aby bylo uplne stejne dostupne a to nepocitam uplatky, aby sis na to auto sahl.

16 0
možnosti
Foto

Taky jsme ho měli od roku 1961 - 91, byl celkem prostorný, pohodlný a jednoduchý, řazení pod volantem a emise sice nic moc, ale poplatné tehdejší době, tichý 3 válcový motor, centrální mazání a volnoběžka - byl tehdy na poukaz a stál asi 24 měsíčních platů ( necelých 1000 Kč/ měsíc), ale člověk byl rád, že má vůbec čím jezdit. Jo a má starší sestra si díky němu a jeho poruše, kdy nestihla letadlo našla svého ženicha 8-o

7 0
možnosti
JM

J88o18s90e92f 82M94i77k65i95n

22. 10. 2018 9:15

Centrální mazání? Jezdilo to na MIX.

Ta volnoběžka bylo +

1 0
možnosti
PJ

P45a12v74e87l 30J49e80ž29e77k

21. 10. 2018 16:39

W 353 bylo moje první auto a stále na něj vzpomínám, i když spolehlivost nebyla nijak úžasná.. Embéčka na něj neměla v žádném parametru. Měl jsem ho 18 let.

7 0
možnosti
JP

Wartburg jsem neměl, ale v osmdesatých letech starý Barkas B 1000, stejný motor i technika jako Wartburg, bez problému předjel každou Škodovku, nemluvě o sanitkách Škoda 1203 s houkačkou.......;-D;-D;-D

7 0
možnosti
Foto

Auto to bylo krásné. Ale z pohledu techniky to nebyla žádná hitparáda. Nešlo pouze jen o dvoutaktní motor, ale o celkovou koncepci - třeba odpružení listovými péry už v době vzniku bylo archaické řešení.

To nástupce 353 byl pravý opak - vzhled nic moc, ale technika velice pokroková.

5 0
možnosti
OD

O22t41a60k78a16r 72D55e89y98l

21. 10. 2018 12:54

Není pravda, že Wartburg byl z hlediska poptávky jakési druhořadé auto. Na auto se obecně čekalo dlouho. Vzpomínám, že na naši Octavii z r. 1960 čekal děda asi rok. Musela se složit vinkulace a čekat a čekat. Cena byla 29.000,- na tzv. ,,poukaz,, byla 19.000,- Samozřejmě vše jinak bylo v Tuzexu- Cortina, R8, to byl luxus. Octavia měla jako první škodovka přední nezávislé zavěšení na pomocném rámu, zadní kyvné poloosy listové tzv. progresivní příčně uložené pero. Sloužila velmi dobře.

3 0
možnosti
Foto

J97a88n 14K27ř85í60ž

21. 10. 2018 11:33

Karoserie Krásná.....

7 0
možnosti
TV

Byl lepší než Škodovka. Mnohem hezčí. Děda s ním byl moc spokojený po všech stránkách. Ten by tedy nuznou Škodu určitě nechtěl. A ten zvuk při jízdě. Spolehlivost výborná. Moc rád vzpomínám na tento typ.Ostatní vozy z východního bloku co jsme v rodině vlastnili, neměli takový šmrnc. No snad jen Škoda 1000MB. Jenže tu měl táta s těmi ohýzdnými obdelníkovými otvory na chlazení vzadu.;-( Hranatého Wartburga děda už nechtěl. Nechtěl jezdit v krabici.:-)

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...