Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Wartburg slouží, jen ve městě kouří, připouští šetrný řidič

aktualizováno 
-
Zachovalý Wartburg 353 po původně východoněmeckém motoristovi přišel plzeňského medika Radovana K. i s legalizací k provozu na zdejších silnicích na doklady jiného dosluhujícího auta téhož typu na dvacet tisíc korun. "Od té doby můj vůz prošel bez potíží dvěma technickými kontrolami a najel více než padesát tisíc kilometrů, z toho posledních dvacet tisíc na technický benzin. Všechno bez problémů, bez závad a bez pocitu, že by wartburg s technickým benzinem třeba jen trochu tratil na výkonu," říká student, který nechce zveřejnit celé jméno, aby neměl problémy jako pachatel dopravního přestupku. Provoz Wartburgu 353 na technický benzin, jehož cena je ve srovnání s předepsaným palivem zhruba poloviční, totiž není schválen a za prohřešek teoreticky hrozí až tisícikorunová pokuta. Medik poznal i slabiny zmíněného cestování. "Auto víc smrdí z výfuku, a hlavně nedělá dobrotu při krátkých popojížďkách po městě. Zanášejí se svíčky, při stání ve frontách vozidel dost kouří. Zato venku - a tam já cestou domů do městečka ve středních Čechách jezdím nejčastěji - slouží bezvadně." Spočítal, že při nákupu pohonných hmot je na tom i při rostoucích cenách technického benzinu stejně jako jeho kamarádi, kteří jezdí na propan-butan. "Ale nemusel jsem kupovat plynové zařízení, které podle typu auta stojí od patnácti do padesáti tisíc korun. Jen do technického benzinu dávám víc oleje mažu 1:25, zatímco za normálních okolností se do Wartburgu 353 lije směs oleje s automobilovým benzinem v poměru 1:40," sděluje Radovan K. a pyšní se, že ani s netradičním palivem m u auto nebere víc než osm litrů na sto kilometrů. "Jen teď, v zimě, wartburg na technický benzin špatně startuje. Proto mám připravenou injekční stříkačku, tou do sání vpravím trošku normálního benzinu a motor chytí na první pokus," pokračuje. Jinak je však Radovan K. přesvědčen, že výhody cestování s dvoutaktním automobilem na technický benzin značně převyšují zápory. A bez přemýšlení vzpomene minimálně na tři kamarády - studenty, kteří si myslí a v praxi uplatňují totéž.
Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.