Wartburg 353 vydržel ve výrobě 25 let.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 311
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburgy se proslavily řazením manuální čtyřstupňové převodovky napravo pod volantem. Subtilní tyčka chodila v drahách naprosto přesně. I řidiči s krátkými prsty na ni dosáhli bez sundavání rukou z volantu. Časem se do nabídky dostalo i provedení s řazením na podlaze, bylo za příplatek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 353 v kombíkovém provedení pojmenovaném Tourist měl obrovský kufr, který dodnes ohromí. U sedanu i kombíku byl udávaný objem 525 litrů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karoserie Wartburgu 353 je dílem tří designérů Hanse Fleischera, Clausse Dietela a Lutze Rudolpha.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
I tento wartburg se mohl podívat na Západ, když se hroutil východní blok. Hned za ním je, také nedočkavý, polský FSO Polonez.
Autor: public domain
Wartburgů 311
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburgy ve východním bloku také závodily. Tříválcové dvoutaktní motory byly oblíbené třeba mezi staviteli autokrosových speciálů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburgů 311 bylo vyrobeno téměř 260 000 v 11 variantách.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Označení Wartburg se poprvé objevilo v roce 1956, kdy byl na veletrhu v Lipsku představen nový model Wartburg 311.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 353
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Krásné "třistajedenáctce" byste nehádali původ v DDR.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 353
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 311 měl líbivou karoserii, které sluší dvoubarevné lakování
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 311 se kromě východního bloku vyvážel i do západních zemí, především Finska a Švédska. V malých sériích pak do Belgie, Dánska, Velké Británie, USA i SRN.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 311 se vyráběl v letech 1956–1965.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 311 vznikl i v krásné verzi kabrio.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 353 má sice vysmívaný dvoutkatní motor. V reálu je to ale nečekaně svižné auto.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Labutí písní wartburgu byla verze se čtyřtaktním motorem 1,3 liru od VW.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg je svázán s městem Eisenach.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 353 měnil v průběhu let tvář.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 353
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 353 Tourist
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburg 353 se vyráběl od roku 1966 pětadvacet let.
Autor: Jakub Kruliš, pro iDNES.cz
Wartburg 353
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Wartburg 353
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Vzácný Wartburg 312 Camping
Autor: Sludge G, CC BY-SA 2.0
Wartburg 311 Combi
Autor: LutzBruno, CC BY-SA 3.0
Expozice vozidel NDR v Plzni. Muzeum vlastní a provozuje Pavel Křovák. Na snímku Wartburg 353 W - tourist. (29.5. 2015)
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Wartburg Tuning
Autor: Tomáš Cetkovský, iDNES.cz
Wartburg 312 vycházel z téměř stejné předchozí řady 311. Poprvé byl představen na autosalonu v Lipsku 1956 a patří k tomu nejhezčímu, co bylo ve východním bloku vyrobeno. Na autosalonu v New Yorku 1957 získal cenu za eleganci.
Autor: Karel Pešek, MF DNES
Nóbl bratrancem trabanta byl wartburg.
Autor: Dan Přibáň, pro iDNES.cz
Wartburg 353
Autor: bufu601.rajce.net
Wartburg 353
Autor: bufu601.rajce.net
Legendární wartburg
Autor: jakubkral.rajce.net
Automechanik Jiří Kubíček už se svými dvěma miláčky posbíral pětasedmdesát pohárů z tuningových soutěží.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Wartburg 311-1000
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Tuningový sraz XS-CarNight "Black & White",
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wartburgy jsou v česku častými účastníky veteránských soutěží.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
5. Rallye Berounka Revival
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rallye Berounka Revival 2013
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz