Diskuze

Dvoutaktní autofotka: před 20 lety vyjel poslední wartburg

Symbol NDR byl v Čechách obklopen velkým počtem fanoušků, teď mu ale zvoní hrana. Po dvaceti letech od ukončení výroby se z našich silnic pomalu, ale jistě vytrácí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Fungy

14. 4. 2011 14:53
no

taky jsem asi uchyl, při vzpomínce na dětství, se mi vybaví, že mě ten smrad vonělV

0 0
možnosti

Corwin_x

12. 4. 2011 11:09
...

Jo, Wartas, strejda ho mel, kdyz jsem byl malej. Hrozne se mi libil ten zvuk motoru, znelo to jako nasr*na slepice ;-D

0 0
možnosti

culka

12. 4. 2011 9:36
Uznávám, že mám zvrácený vkus.

Ale mně připadá i ta hranatá krabice hezká, takovým umanutým způsobem. Měli jsme wartburga pro mě odnepaměti, a myslím, že nás nezklamal nikdy.

0 0
možnosti

ztrewq

11. 4. 2011 15:35
znova zavádzanie

w353w dymil iba ak nedodržali pomer 1/50, alebo dlhodobo jezdili v meste. totiž nespotreboval viac oleja ako škodovka podobného mobsahu a výkonu.

a spotreba s chladičom presunutým PRED motor a bez ventilátoru klesla pod spotrebu škodovky. v posledných rokoch socializmu bolo nutné tankovať super (špeciál "skackal"), čo vychádzalo "lacnejšie" v súvislosti s mernou spotrebou (super obsahoval viac olova, teda bol "ťažší"). tankovať sa dal nielen technický, letecký, bezolovnatý, ... benzín, ale aj lieh a trichlór. v kopcoch a aj na snehu bol neprekonateľný, kam sa hrabali násobne drahšie žiguli všetkých kategórií.

ps - trasu praha - trenčín v žatevnom období, sčasti po diaľnici, sčasti okresky, 350 kilometrov za tri a pol hodiny. ani v dedine pod 80, jedna prestávka u 3 křížú.

0 0
možnosti

von Kleist

11. 4. 2011 19:21
Re: znova zavádzanie

No nevim, special-mix byl obvykle v pomeru 1:33, ale i pri 1:50 vychazi spotreba oleje cca 10-15x vyssi nez bezna spotreba oleje u tehdejsi skodovky.

0 0
možnosti

Vodník+

11. 4. 2011 11:40
WARTBURG BYL NEZMAR

Měli jsem Warťase přes 20 let a vcelku jsem byl spokojen. Z nabídky, která u nás byla na poč. 70. let to byla hvězda. Přes řadu nedostatků to bylo velice jednoduché auto s malými nároky na údržbu, hodně se toho do něj vešlo a navíc poměrně spolehlivé. V případě poruchy  to vždycky někdo opravil za přijatelnou cenu. Jen s náhradními díly byl problém, ale to bylo za komunismu se vším.

Motor byl sice hlučný, emise raději nemluvit a s poměrně vysokou spotřebou (10-11 l při rozumném stylu jízdy), ale při výkonu 50 koní měl slušný tah a při nákladu v kopcovitém terénu.

Nevýhodou byla poruchová alektrika, atypické řazení pod volantem, nedomyšlený systém ovládání mechanických částí pomocí táhel, slabé topení, pasivní bezpečnost apod. Výrobce bohužel zaspal dobu, nic ho nenutilo auto průběžně inovovat a tak se takřka 20 let vyráběl v nezměněné podobě, což mu zlomilo vaz.

Zajímalo co se stalo s fabrikou v Eisenachu. Prý tam chtěl žřídit svoji montovnu Opel, ale nevím jak to nakonec dopadlo.

0 0
možnosti

von Kleist

11. 4. 2011 19:23
Re: WARTBURG BYL NEZMAR

Waran tehdy zaspal dobu naprosto "brutalne".... to se tehdy nepovedlo ani skodovce.

0 0
možnosti

pefben2

11. 4. 2011 10:01
Zápašníci zmizí, to člověka netrápí

Zmizela i lepší auta....:-P

0 0
možnosti

Berman Kopl

11. 4. 2011 10:31
Re: Zápašníci zmizí, to člověka netrápí

Zápach naftové audi je odpornější.

0 0
možnosti

intago

11. 4. 2011 9:55
až na ten smrad

to bylo výborné auto, i spotřeba ve vyšších rychlostech rostla na 10l. Pamatujete na její volnoběžku? Dala se vyřadit a pak to škubalo. Inu tříválec. Mladí už ani netuší, co to je. Do kopce předehnala všecky ostatní auta.

Pohodlí bylo, i prostoru dost, proti trabimu luxus:-)

0 0
možnosti

kukacka,m

11. 4. 2011 0:14
353

Kdeže nedám dopustit,Táta měl 353 de lux od 71 roku já jí dojezdil v roce 90 a pořídil novější s řazením na podlaze taky de lux ,měl jsem ji souběžně s Unem 55s v 96 jsem to prodal do Ustí nad labem a jezdí dodnes.

S vozíkem  za 353 jsme postavily tři domy . a pán co jej koupil svůj taktéž .Neznám jiné auto které to vydrželo,a servis ...během soboty za cca 3000,-Kčs celková GO auta .s klíčem č10 plechařina za dvě hodiny dole ..natřeno a zase zpět.sedačky ,jak v obýváku .Vzpomínka na praktické auto..od celé rodiny.Později jsem samozřejmě měl a mám slušmá auta.Nedá se to z dneškem srovnávat .Dnes se u 5tiletého auta nevyplatí spousta oprav a GO  dělá jen šílenec co neví co z penězma..

0 0
možnosti

chrobaktruhlik

11. 4. 2011 11:36
Re: 353

nejhorší co bylo na W tak sedačky, hrůza,děs... ale v kombi bylo hafo místa

0 0
možnosti

Falewick

10. 4. 2011 21:46
nemám radost z mizení wartburgů

ale mám radost z mizení jejich řidičů

.

3. dubna 2011 20:50 - Senior ve wartburgu přehlédl motorkáře, ten srážku nepřežil.

0 0
možnosti

JeFFik

10. 4. 2011 22:44
Re: nemám radost z mizení wartburgů

ale ten řidič wartburgu to přežil, "zmizel" ten motorkář....

a když vezmeš obecně auta starší 20-ti let tak v nich možná častěji jezdí studenti než důchodci....

0 0
možnosti

ivoš

10. 4. 2011 19:05
Nepopiratelný fakt je,

že co se prostoru, ať vnitřního, nebo zavazadlového týče, tak snad dederóňáci neměli konkurenci. Do Wartburga kombi se snad vešla i rakev, sám mám Trabíka kombi, a co se do něj vejde, to udivuje přihlížející lidi pořád. A Trabík má jednu vychytávku - rezerva se dá namontovat pod podlahu a v zavazadláku nepřekáží.

0 0
možnosti

JeFFik

10. 4. 2011 22:51
Re: Nepopiratelný fakt je,

ale běda, když tu rezervu potřebuješ a jedeš zrovna v lepším ohozu ;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...