Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Automobilová šlechta na gardenparty u britské královny

aktualizováno 
Do Windsoru se sjela vybraná automobilová honorace. Na zámek ležící asi padesát kilometrů západně od Londýna vyrazili čtyřkoloví elegáni na defilé jménem Concours of Elegance. Nádvoří zámku, který je jednou z oficiálních rezidencí britské královské rodiny, zaplnilo více než 60 historických automobilů z let 1896 - 1977.

Kromě domácích bentleyů, rollsů, jaguarů a aston martinů, kteří zde měli logicky nejsilnější zastoupení, se návštěvníkům prvního ročníku této automobilové přehlídky, představily i modely značek neméně zvučných jmen.

Silné zastoupení tu měly legendární modely od Ferrari, Alfy Romeo, nebo Mercedesu. Na krátko střiženém trávníku nechyběli ani zástupci dávno zaniklých automobilek jako Horch, Delahaye, Sunbeam, Bristol, Avions, Frazer Nash, Austin-Healey a další.

Fotogalerie

Ve zvláštní expozici na červeném koberci se představily i služební vozy královské rodiny jako Rolls-Royce Phantom VI (1977) jejího veličenstva, Aston Martin DB6 Volante (1969) prince z Walesu nebo Alvis TD21 (1961) vévody z Edinburgu.

Asi největší pozornost publika přitahoval obří aerodynamický Rolls-Royce Phantom I Jonckheere Coupé z roku 1925 postavený ve stylu Art Deco. Velmi nenápadně naopak působil na výstavní ploše Austin-Healey ‘Works’ 100S Marka Knopflera, famózního britského kytaristy a zpěváka, člena dávno rozpadlé skupiny Dire Straits.

Důstojnost a výjimečnost celé akce podtrhoval personál v dobových kostýmech, stejně jako návštěvníci ve společenském oděvu, který byl pro účastníky podmínkou.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.