Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

WRC v ulicích: Škoda Fabia 4x4 turbo 320 koní

  17:44aktualizováno  17:44
Chcete si projet svoji oblíbenou zatáčku k samoobsluze táhlým řízeným smykem a dojet bokem v oblacích modrého dýmu až k regálu s rohlíky? Povzdechům nad nabídkou motorů pro Škodu Fabii učinila přítrž německá tuningová firma Milotec. Dnes už ani závodníci nemohou naříkat, že by si motor do fabie nevybrali.

Dragon 4x4 totiž kromě pohonu všech kol dostal také 320 koňový turbomotor.

Na právě probíhající Motor Show v Essenu (do neděle 4.prosince) se objevil nadmíru zajímavý exponát - Škoda Fabia „Dragon“ 4x4.

Pod známou, nepříliš vzrušující kapotou, duní zážehový přeplňovaný čtyřválec Audi 1,8 litru od ladičské firmy Oberscheider, který vyvíjí příjemných 320 koní. Přídavná řídící jednotka pak umí na povel řidiče nastolit sportovní program.

Medvědích 420 Nm přenáší na všechna kola šestistupňová mechanická převodovka s krátkým odstupňováním, na přání se sekvenčním řazením. Samočinně připojitelný pohon zadních kol obstarává lamelová spojka Haldex.
 
K účinné kontrole vysokého výkonu je připravený nastavitelný podvozek s adaptivními tlumiči pérování Bilstein PSS9. Stisknutím tlačítka na přístrojové desce se může světlá výška vozu hydraulicky měnit v rozmezí 50 mm.

O razantní deceleraci, odpovídající schopnostem celku, se postarají brzdy Brembo, vpředu s kotouči o průměru 320 mm a čtyřpístkovými třmeny, vzadu 270 mm a klasické plovoucí „jednopístky“.

Z motorsportu auto vypůjčilo dvoudílnou hliníkovou nádrž (55 litrů) s obalem z uhlíkových kompozitů, anatomická sedadla a volant Sparco. Hliníkové ráfky Borbet 18x8,5 s pneumatikami Hankook RS2 „Semi-Slick“ (215/35) si vyžádaly rozšíření blatníků, aerodynamické změny pokračují velkým předním spoilerem a rozměrným zadním křídlem.

Škoda Fabia 4x4 Dragon

Škoda Fabia 4x4 Dragon

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.