WRC v ulicích: Škoda Fabia 4x4 turbo 320 koní

  • 69
Chcete si projet svoji oblíbenou zatáčku k samoobsluze táhlým řízeným smykem a dojet bokem v oblacích modrého dýmu až k regálu s rohlíky? Povzdechům nad nabídkou motorů pro Škodu Fabii učinila přítrž německá tuningová firma Milotec. Dnes už ani závodníci nemohou naříkat, že by si motor do fabie nevybrali.

Dragon 4x4 totiž kromě pohonu všech kol dostal také 320 koňový turbomotor.

Na právě probíhající Motor Show v Essenu (do neděle 4.prosince) se objevil nadmíru zajímavý exponát - Škoda Fabia „Dragon“ 4x4.

Pod známou, nepříliš vzrušující kapotou, duní zážehový přeplňovaný čtyřválec Audi 1,8 litru od ladičské firmy Oberscheider, který vyvíjí příjemných 320 koní. Přídavná řídící jednotka pak umí na povel řidiče nastolit sportovní program.

Medvědích 420 Nm přenáší na všechna kola šestistupňová mechanická převodovka s krátkým odstupňováním, na přání se sekvenčním řazením. Samočinně připojitelný pohon zadních kol obstarává lamelová spojka Haldex.
 
K účinné kontrole vysokého výkonu je připravený nastavitelný podvozek s adaptivními tlumiči pérování Bilstein PSS9. Stisknutím tlačítka na přístrojové desce se může světlá výška vozu hydraulicky měnit v rozmezí 50 mm.

O razantní deceleraci, odpovídající schopnostem celku, se postarají brzdy Brembo, vpředu s kotouči o průměru 320 mm a čtyřpístkovými třmeny, vzadu 270 mm a klasické plovoucí „jednopístky“.

Z motorsportu auto vypůjčilo dvoudílnou hliníkovou nádrž (55 litrů) s obalem z uhlíkových kompozitů, anatomická sedadla a volant Sparco. Hliníkové ráfky Borbet 18x8,5 s pneumatikami Hankook RS2 „Semi-Slick“ (215/35) si vyžádaly rozšíření blatníků, aerodynamické změny pokračují velkým předním spoilerem a rozměrným zadním křídlem.

Škoda Fabia 4x4 Dragon

Škoda Fabia 4x4 Dragon