Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

X1: další BMW do městského terénu

aktualizováno 
Příští rok se dočkáme dalšího BMW do přírody a především do města. Malá X1 se jasně hlásí ke svým větším "terénním" bratrům, ale prozatím je to jen stylistické cvičení.

Milovaný i nenáviděný Chris Bangle už přímo v designovém oddělení BMW nečaruje. Z funkce generála designu celého koncernu BMW dohlíží i na Richarda Kima, který 4,45 metru dlouhou, 1,53 metru vysokou a 179 centimetrů širokou novinku s devatenáctipalcovými koly vzdálenými 2,76 metru (rozvor), namaloval.

X1 dostala všechny prvky, které dělají BMW nezaměnitelným. Proporcemi je novinky někde na půl cesty mezi X3 a X5. Tvary dodržují Bangleovskou filozofii křivek, které nikde nezačínají ani nekončí a jsou často především samoúčelné. Plochý nos má X1 podobný jako nové BMW řady 7, z bočního silně připomíná X5.

O Bmw X1 Conceptu toho automobilka moc neprozradila. Je to typická autosalonová studie. S černými okny, pravděpodobně i bez motoru a dotýkat se jí můžeme jen pohledem.

Dá se tušit, že technika bude vycházet z BMW řady 1 a řady 3 a že dostane inteligentní pohon všech kol xDrive.

BMW X1 bude "zatápět" novému Mercedesi GLK, VW Tiguan, nebo Toyotě RAV4. Ještě rok ale budeme muset počkat do frankfurtského autosalonu, který otevře za rok. Produkce začne na podzim 2009.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.