X1: další BMW do městského terénu

  • 13
Příští rok se dočkáme dalšího BMW do přírody a především do města. Malá X1 se jasně hlásí ke svým větším "terénním" bratrům, ale prozatím je to jen stylistické cvičení.

Milovaný i nenáviděný Chris Bangle už přímo v designovém oddělení BMW nečaruje. Z funkce generála designu celého koncernu BMW dohlíží i na Richarda Kima, který 4,45 metru dlouhou, 1,53 metru vysokou a 179 centimetrů širokou novinku s devatenáctipalcovými koly vzdálenými 2,76 metru (rozvor), namaloval.

X1 dostala všechny prvky, které dělají BMW nezaměnitelným. Proporcemi je novinky někde na půl cesty mezi X3 a X5. Tvary dodržují Bangleovskou filozofii křivek, které nikde nezačínají ani nekončí a jsou často především samoúčelné. Plochý nos má X1 podobný jako nové BMW řady 7, z bočního silně připomíná X5.

O Bmw X1 Conceptu toho automobilka moc neprozradila. Je to typická autosalonová studie. S černými okny, pravděpodobně i bez motoru a dotýkat se jí můžeme jen pohledem.

Dá se tušit, že technika bude vycházet z BMW řady 1 a řady 3 a že dostane inteligentní pohon všech kol xDrive.

BMW X1 bude "zatápět" novému Mercedesi GLK, VW Tiguan, nebo Toyotě RAV4. Ještě rok ale budeme muset počkat do frankfurtského autosalonu, který otevře za rok. Produkce začne na podzim 2009.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008