Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Yamaha Motobot V1 v akci. Jednou nahradí motorkáře

aktualizováno 
Možná se blíží doba, kdy si k motorce koupíte i řidiče a budete se vozit na místě spolujezdce. Značka Yamaha na výstavě v Tokiu představila úplně nový druh řidiče. Jde o autonomního humanoidního robota pro řízení motocyklu, kterému se zkráceně říká Motobot.

Už jsme si zvykli, že nejnovější asistenční systémy v autech umí nouzově zabrzdit nebo směnit směr v třeba v případě hrozící srážky s chodcem či jiným vozem. Na podobných bezpečnostních systémech samozřejmě pracují i výrobci motocyklů. Ovšem aby mohla elektronika zasahovat do řízení, musí se napřed naučit sama řídit motocykl.

Fotogalerie

Japonská značka Yamaha chytře zakomponovala celý svůj výzkum a zkušenosti v této oblasti elektroniky a robotiky do zajímavého projektu Motobot. A místo toho, aby prototyp posadila na nějakou začátečnickou motorku, dala mu do hliníkové „ruky“ rovnou svůj nejsilnější a nejrychlejší superbike, Yamahu R1M.

První verze Motobota je podle videa zatím jen prvním prototypem vybaveným stabilizačními kolečky. Robot zvládá první fázi, tedy stabilní jízdu rovným směrem, ovšem cílem Yamahy je vytvořit stroj, který by byl schopný řídit jakoukoli mašinu na okruhu i v rychlostech přes 200 km/h. Konstruktéři se přitom vyjádřili, že hledali inspiraci v jedinečném jízdním stylu šampiona MotoGP Valentina Rossiho. Budoucí Motobot by ve finále měl být schopný na uzavřeném závodním okruhu řídit jakoukoli motorku.

Yamaha Motobot V1

Valentino Rossi se zatím nemusí příliš obávat, že ho o titul připraví robotická konkurence. Alespoň v nejbližších letech. Ale kdo ví, třeba už za pár let objede robot na motorce čestné kolo před závodem MotoGP.

Yamaze se každopádně tímto tahem povedlo vzbudit zájem veřejnosti a z Motobota by mohlo být dobré marketingové lákadlo, podobně jako je již několik let bílý robot ASIMO od konkurenční Hondy.

Autoři:




Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.