Přibrzdit si v zatáčce přední brzdou není u Nikenu problém, na rozdíl od klasických motorek.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Dvě přední kola v případě Nikenu neznamenají méně zábavy, spíš naopak.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Hlouček zaparkovaných novinářských strojů budil zájem i na nejodlehlejších místech Alp.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Přístrojovka s inverzním LCD displejem už je v současnosti trochu překonaná technologie, teď jsou v módě lépe čitelné barevné TFT displeje.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Na Grossglockner jsem ještě nikdy nestoupal tak rychle a zároveň v pohodě a bezpečí.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Když to přeženete a zadní kolo ujede do strany, kontrola trakce okamžitě přeruší zapalování a vrátí kolo do správné stopy.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
O vedení stopy zadního kola se stará kontrola trakce, díky které se dá přidávat plyn i v pořádném náklonu.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Světlomety využívají moderní diodovou technologii.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Příspěvkem k vyšší bezpečnosti jsou i směrovky umístěné v zrcátkách, kde jsou výš a víc na očích.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Hmotnost přidaná na předek o sobě dává stále vědět, ale spíš jistotou než těžkopádností.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Opravdu rychle projetá zatáčka se pozná podle škrtání kovových hlásičů pod stupačkami o asfalt.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Styl jízdy se liší od motorek tím, že můžete bez obav tlačit řídítka do stále většího náklonu.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Motor z motocyklu Yamaha MT-09 je mírně upravený a převod má o dva zuby větší rozetu na zadním kole.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Tempomat dostal výrazné ovladače na levé rukojeti řídítek.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Řídítka Nikenu jsou neobvykle široká, aby se opticky vyrovnala široká kapotáž kryjící přední ramena řízení.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Kola mají nezávislé jednotky odpružení, brzdiče a nezávislé okruhy ABS.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Systém lichoběžníkových vahadel na odkrytém prototypu. Dole před trubkami jsou táhla úpravy geometrie podle úhlu zatočení - každé kolo pojede po vlastní optimální kružnici.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
V zatáčkách se dá jet v náklonu až 45 stupňů, což normálně motorky v provozu dosahují jen poměrně výjimečně.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
O naklánění se stará dvojice lichoběžníkových vahadel a speciální mechanismus, který zajišťuje změnu geometrie a posunutí osy otáčení vnějšího kola.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Každé kolo drží dvojice teleskopických trubek. Větší zadní 43mm trubka obsahuje plně nastavitelné odpružení, přední slabší 41mm slouží k vedení směru kola.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Nikeny seřazené před alpským hotelem, 8 motorek, 24 kol
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Krátký štítek odkloní hlavní nápor větru na hruď jezdce.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Žádné schovávání odpružení dovnitř, designéři nechali trubky pěkně na očích na vnějších stranách a ještě je od tmavé motorky zvýraznili modrou barvou.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors
Yamaha Niken ve výšce 2500 m n. m. nemá problém s přilnavostí pneumatik na chladném asfaltu. Zdvojené přední kolo rovná se dvojnásobná jistota.
Autor: Filip Tichý, Yamaha Motors