Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yamaha V-Max 1200: oblíbený silák s puncem zvláštnosti

  11:22aktualizováno  11:22
- Yamaha V Max 1200 je sice ve výrobě už od roku 1985, ale dodnes si tento motocykl řazený na pomezí customu a cestovního stroje zachovává punc zvláštnosti. A to díky výraznému designu, čtyřválcovému supermotoru o výkonu 145 koní a pověsti nezkrotného Ramba mezi motorkami. Západní Evropa ho povýšila na kultovní záležitost a například na jedno z největších setkání V-Maxů se do Belgie tradičně sjíždějí tisíce vlastníků zmíněných strojů.

Může se hodit

Nové i ojeté japonské vozy Yamaha můžete koupit
na www.automodul.cz

V Česku fandové svolali na nedávné dny teprve první takový sraz, nicméně obliba Yamahy V-max 1200 není v zemi nová. Na trhu ojetin se model prakticky nezdrží a cenou se pohybuje v mezích pro motocykl neobyčejných: stroje ze začátku produkce stojí - jsou-li v pěkném stavu - 150 tisíc korun a kolem 200 tisíc korun se platí za motorky deset let staré. Je to dáno nejenom oblibou, ale také cenou nového kusu - na jeho koupi je potřeba bezmála 370 tisíc korun. Zájemce o Yamahu V-max tedy musí mít peníze, k tomu srdce věčného kluka a navíc ještě řádné svaly a jezdecké zkušenosti, aby oře se čtyřválcovou dvanáctistovkou do V vůbec zvládl. Motocykl má zajímavý průběh výkonu: od začátku zrychluje, že je to radost sledovat, leč v šesti tisícovkách otáček začíná let. Tehdy se však zásadně projeví největší nedostatek stroje: rám koncipovaný v duchu osmdesátých let, který stabilitou značně zaostává za výkonem motoru. Také brzdy exemplářů z let 1985 až 1993 jsou vzhledem k síle motoru poddimenzované. Z toho plyne doporučení preferovat při zájmu o koupi právě Vmaxe od ročníku 1993, které mají také zesílenou hlavu řízení a tužší rám. Výčet slabších míst stroje pak uzavírá po letech provozu choulostivější převod z motoru na kardan. Jinak ale Yamaha V-max svému majiteli příliš starostí nedělá, dostává-li základní péči, údržbu a vůbec slušné zacházení. Například motor je schopen dobře sloužit i v osmdesáti až stovce tisíc kilometrů na kontě,což také není u motocyklů běžné. Na tuzemském trhu ojetin není každá Yamaha V-max stejná. Dost strojů se do země dostalo z USA, a mají tedy i v nejstarších ročnících výkon 145 koní stejně jako motorky vyrobené například pro Francii a některé další evropské země včetně Česka. Zato V-maxy dovezené jako ojetiny či po haváriích z Německa skýtají hned několik možností: nejprve se tam oficiálně nedovážely, a proto se staly předmětem zájmu černých importérů, do loňska pak následovalo období, ve kterém se u sousedů prodávaly zmíněné modely s výkonem sníženým na 98 koní a teprve nejmladší exempláře se od klasiky nijak neliší. Značkoví prodejci nabízejí nejzákladnější náhradní díly na Yamahu V-Max v následujících orientačních cenách - brzdové destičky na jeden kotouč: 700 korun, přední pneumatika: 3500 korun, zadní pneumatika 4500 korun a čtyři svíčky: 440 korun.
Technické údaje

-

* zastaralý a nepříliš stabilní rám
* horší jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech
* poddimenzované brzdy zvláště do ročníku 1993
* choulostivější převod z motoru na kardan

+

* pověst kultovního a výjimečného stroje
* mimořádně výkonný motor
* nízká ztráta na ceně
* trvanlivost a výdrž

Motor čtyřdobý čtyřválec do V

Objem 1198 cm3
Výkon 73 kW (98 koní) až 107 kW (145 koní) při 9000 1/min
Max. točivý moment 103,0 při 3000 1/min
Chlazení kapalinou
Přední brzda dvojitá kotoučová
Zadní brzda jednoduchá kotoučová
Převodovka/převod pětistupňová/kardanem
Celková délka/šířka/výška 2300/795/1160 mm
Rozvor 1590 mm
Nádrž 15 l
Výška sedadla 765 mm
Hmotnost 262 kg

- * zastaralý a nepříliš stabilní rám * horší jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech * poddimenzované brzdy zvláště do ročníku 1993 * choulostivější převod z motoru na kardan + * pověst kultovního a výjimečného stroje * mimořádně výkonný motor * nízká ztráta na ceně * trvanlivost a výdrž

Autor:


Témata: jízdné, Yamaha

Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

První Demon je v Česku: 852 koní ho staví na zadní, stovka za 2,3 sekundy

Dodge Challenger Demon

Nejšílenější muscle car současnosti dorazil do České republiky. První tuzemský exemplář osmisetkoňové bestie Dodge...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Další z rubriky

Mikro hot-hatch. Stokoňová Kia Picanto je zábavný mrňous

Kia Picanto

Picanto je nejmenší a nejlevnější kia. Městské mini přijíždí v drsňácké verzi X-Line. Za jednoduchou techniku se...

Okreskový raubíř Mégane RS žhaví gumy. Už jsme s ním jeli

Renault Mégane RS

Mégane RS byl vždycky nejlepším renaultem, alespoň z pohledu řidičských zážitků, to je bez diskuze. Teď žhaví gumy...

Malý svalovec představuje nový diesel. První jízda Fordem Ecosport

Ford Ecosport

Má parádní design, pohon všech kol a rezervu na dveřích kufru, jak to mívali jeho prapředci do terénu. Ford Ecosport se...

Najdete na iDNES.cz