Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yamaha V-Max 1200: oblíbený silák s puncem zvláštnosti

  11:22aktualizováno  11:22
- Yamaha V Max 1200 je sice ve výrobě už od roku 1985, ale dodnes si tento motocykl řazený na pomezí customu a cestovního stroje zachovává punc zvláštnosti. A to díky výraznému designu, čtyřválcovému supermotoru o výkonu 145 koní a pověsti nezkrotného Ramba mezi motorkami. Západní Evropa ho povýšila na kultovní záležitost a například na jedno z největších setkání V-Maxů se do Belgie tradičně sjíždějí tisíce vlastníků zmíněných strojů.

Může se hodit

Nové i ojeté japonské vozy Yamaha můžete koupit
na www.automodul.cz

V Česku fandové svolali na nedávné dny teprve první takový sraz, nicméně obliba Yamahy V-max 1200 není v zemi nová. Na trhu ojetin se model prakticky nezdrží a cenou se pohybuje v mezích pro motocykl neobyčejných: stroje ze začátku produkce stojí - jsou-li v pěkném stavu - 150 tisíc korun a kolem 200 tisíc korun se platí za motorky deset let staré. Je to dáno nejenom oblibou, ale také cenou nového kusu - na jeho koupi je potřeba bezmála 370 tisíc korun. Zájemce o Yamahu V-max tedy musí mít peníze, k tomu srdce věčného kluka a navíc ještě řádné svaly a jezdecké zkušenosti, aby oře se čtyřválcovou dvanáctistovkou do V vůbec zvládl. Motocykl má zajímavý průběh výkonu: od začátku zrychluje, že je to radost sledovat, leč v šesti tisícovkách otáček začíná let. Tehdy se však zásadně projeví největší nedostatek stroje: rám koncipovaný v duchu osmdesátých let, který stabilitou značně zaostává za výkonem motoru. Také brzdy exemplářů z let 1985 až 1993 jsou vzhledem k síle motoru poddimenzované. Z toho plyne doporučení preferovat při zájmu o koupi právě Vmaxe od ročníku 1993, které mají také zesílenou hlavu řízení a tužší rám. Výčet slabších míst stroje pak uzavírá po letech provozu choulostivější převod z motoru na kardan. Jinak ale Yamaha V-max svému majiteli příliš starostí nedělá, dostává-li základní péči, údržbu a vůbec slušné zacházení. Například motor je schopen dobře sloužit i v osmdesáti až stovce tisíc kilometrů na kontě,což také není u motocyklů běžné. Na tuzemském trhu ojetin není každá Yamaha V-max stejná. Dost strojů se do země dostalo z USA, a mají tedy i v nejstarších ročnících výkon 145 koní stejně jako motorky vyrobené například pro Francii a některé další evropské země včetně Česka. Zato V-maxy dovezené jako ojetiny či po haváriích z Německa skýtají hned několik možností: nejprve se tam oficiálně nedovážely, a proto se staly předmětem zájmu černých importérů, do loňska pak následovalo období, ve kterém se u sousedů prodávaly zmíněné modely s výkonem sníženým na 98 koní a teprve nejmladší exempláře se od klasiky nijak neliší. Značkoví prodejci nabízejí nejzákladnější náhradní díly na Yamahu V-Max v následujících orientačních cenách - brzdové destičky na jeden kotouč: 700 korun, přední pneumatika: 3500 korun, zadní pneumatika 4500 korun a čtyři svíčky: 440 korun.
Technické údaje

-

* zastaralý a nepříliš stabilní rám
* horší jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech
* poddimenzované brzdy zvláště do ročníku 1993
* choulostivější převod z motoru na kardan

+

* pověst kultovního a výjimečného stroje
* mimořádně výkonný motor
* nízká ztráta na ceně
* trvanlivost a výdrž

Motor čtyřdobý čtyřválec do V

Objem 1198 cm3
Výkon 73 kW (98 koní) až 107 kW (145 koní) při 9000 1/min
Max. točivý moment 103,0 při 3000 1/min
Chlazení kapalinou
Přední brzda dvojitá kotoučová
Zadní brzda jednoduchá kotoučová
Převodovka/převod pětistupňová/kardanem
Celková délka/šířka/výška 2300/795/1160 mm
Rozvor 1590 mm
Nádrž 15 l
Výška sedadla 765 mm
Hmotnost 262 kg

- * zastaralý a nepříliš stabilní rám * horší jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech * poddimenzované brzdy zvláště do ročníku 1993 * choulostivější převod z motoru na kardan + * pověst kultovního a výjimečného stroje * mimořádně výkonný motor * nízká ztráta na ceně * trvanlivost a výdrž

Autor:


Témata: jízdné, Yamaha

Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Auto pro mladé miláčkem seniorů. V elektroverzi je to ideál do města

Kia Soul EV

Konverze klasické Kie Soul na elektromobil se povedla. Klíčové vlastnosti hranatého, vysokého a trochu legračního...

Když rolls svlékne střechu, je z něj výletní jachta na rozpálený asfalt

Rolls-Royce Dawn

Není osobitějšího krále automobilového světa. Rolls-Royce je esencí dokonalosti a stárne stejně dobře jako víno....

Najdete na iDNES.cz