Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yamaha XJ 600 S Diversion: zkušenost pro silnější stroje

  10:27aktualizováno  10:27
- Yamaha XJ 600 S je v modelu Diversion ve výrobě od roku 1992, ve starších provedeních brázdí silnice světa o celé desetiletí déle. Právě Diversion patří k velmi oblíbeným strojům a také v tuzemsku je relativně silně zastoupen.

Může se hodit

Nové i ojeté motorky Yamaha můžete koupit
na www.automodul.cz

Dostal se i do policejních služeb, řadovým jezdcům ho jako ojetinu zejména ze západní Evropy během posledních roků ve významném množství dodali individuální dovozci. "V Česku je poměrně velký výběr šestistovek Diversion v rozmezí od 80 000 do 120 000 korun," říká Pavel Rys, který s novými i staršími stroji obchoduje na Plzeňsku.
"Právě Yamahu XJ 600 S Diversion bych doporučil jezdcům s jistou zkušeností, kteří jsou na cestě ke skutečně silným motocyklům," dodává Pavel Rys. "Je nenáročná a dobře ovladatelná. Na Yamaze XJ 600 S Diversion se sedí v normální pozici, a tak je vhodná na delší cestování i do města. K nevýhodám patří slabší rám, což se projeví určitou nestabilitou hlavně při přetížení."
Podle Pavla Rysa jsou za zhruba 80 000 korun stroje ročníku výroby 1992, zatímco asi 120 000 korun je třeba mít na motorku z let 1994 či 1995. Řeč je o motocyklech průměrně užívaných, spíš lépe než hůře udržovaných a takových, které za sebou nemají těžkou havárii. Pro srovnání: nový Diversion je u zdejších dealerů k mání za necelých 200 000 korun.
Právě problémy související s bouračkami patří k největším rizikům šestistovek Diversion, dovezených do tuzemska jako starší z ciziny. Zájemce o koupi by tedy měl důkladně zkontrolovat rám a zjistit, zda není neodborně opravený. Také křivé vidlice bude draze opravovat - jedna trubka stojí bezmála čtyři tisíce korun. Křivé brzdové kotouče se poznají po chvilce jízdy, nevalnou a nepravidelnou údržbu motoru signalizují klepající ventily. Vytahaný rozvodový řetěz se projevuje nepřeslechnutelným cvakáním. Ale kdo si není v motocyklech dostatečně jist, ten by se neměl stydět přizvat ke koupi odborníka či stroj dát k prohlídce do specializovaného servisu. Pavel Rys upozorňuje, že mnohá ojetin, poměrně rozšířených na zdejším trhu, má stočené kilometry.
Nový vlastník starší Yamahy XJ 600 S Diversion by měl počítat s následujícími cenami náhradních dílů - brzdové destičky na jeden kotouč: 660 korun, plášť: 3500 až 4000 korun, řetězová sada: 4000 korun, olejový filtr: 350 až 400 korun, svíčky: čtyři kusy po 240 korunách.             

Technické údaje

Motor                

čtyřdobý čtyřválec

Objem (cm3)

599

Výkon

37 kW (50 k) při 8000 ot/min

Max. rychlost (km/hod)

170

Převodovka

6 rychlostí

Průměrná spotřeba (l/100 km)

5

Nádrž (l)

17

Výška sedadla (cm)

77

Hmotnost (kg)

190

Yamaha XJ 600 S Diversion patří na trhu jetých motocyklů k poměrně rozšířeným

Autor:


Témata: Yamaha


Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.