Yamaha XJ 600 S Diversion: zkušenost pro silnější stroje

- Yamaha XJ 600 S je v modelu Diversion ve výrobě od roku 1992, ve starších provedeních brázdí silnice světa o celé desetiletí déle. Právě Diversion patří k velmi oblíbeným strojům a také v tuzemsku je relativně silně zastoupen.

Může se hodit

Nové i ojeté motorky Yamaha můžete koupit
na www.automodul.cz

Dostal se i do policejních služeb, řadovým jezdcům ho jako ojetinu zejména ze západní Evropy během posledních roků ve významném množství dodali individuální dovozci. "V Česku je poměrně velký výběr šestistovek Diversion v rozmezí od 80 000 do 120 000 korun," říká Pavel Rys, který s novými i staršími stroji obchoduje na Plzeňsku.
"Právě Yamahu XJ 600 S Diversion bych doporučil jezdcům s jistou zkušeností, kteří jsou na cestě ke skutečně silným motocyklům," dodává Pavel Rys. "Je nenáročná a dobře ovladatelná. Na Yamaze XJ 600 S Diversion se sedí v normální pozici, a tak je vhodná na delší cestování i do města. K nevýhodám patří slabší rám, což se projeví určitou nestabilitou hlavně při přetížení."
Podle Pavla Rysa jsou za zhruba 80 000 korun stroje ročníku výroby 1992, zatímco asi 120 000 korun je třeba mít na motorku z let 1994 či 1995. Řeč je o motocyklech průměrně užívaných, spíš lépe než hůře udržovaných a takových, které za sebou nemají těžkou havárii. Pro srovnání: nový Diversion je u zdejších dealerů k mání za necelých 200 000 korun.
Právě problémy související s bouračkami patří k největším rizikům šestistovek Diversion, dovezených do tuzemska jako starší z ciziny. Zájemce o koupi by tedy měl důkladně zkontrolovat rám a zjistit, zda není neodborně opravený. Také křivé vidlice bude draze opravovat - jedna trubka stojí bezmála čtyři tisíce korun. Křivé brzdové kotouče se poznají po chvilce jízdy, nevalnou a nepravidelnou údržbu motoru signalizují klepající ventily. Vytahaný rozvodový řetěz se projevuje nepřeslechnutelným cvakáním. Ale kdo si není v motocyklech dostatečně jist, ten by se neměl stydět přizvat ke koupi odborníka či stroj dát k prohlídce do specializovaného servisu. Pavel Rys upozorňuje, že mnohá ojetin, poměrně rozšířených na zdejším trhu, má stočené kilometry.
Nový vlastník starší Yamahy XJ 600 S Diversion by měl počítat s následujícími cenami náhradních dílů - brzdové destičky na jeden kotouč: 660 korun, plášť: 3500 až 4000 korun, řetězová sada: 4000 korun, olejový filtr: 350 až 400 korun, svíčky: čtyři kusy po 240 korunách.             

Technické údaje

Motor                

čtyřdobý čtyřválec

Objem (cm3)

599

Výkon

37 kW (50 k) při 8000 ot/min

Max. rychlost (km/hod)

170

Převodovka

6 rychlostí

Průměrná spotřeba (l/100 km)

5

Nádrž (l)

17

Výška sedadla (cm)

77

Hmotnost (kg)

190

Yamaha XJ 600 S Diversion patří na trhu jetých motocyklů k poměrně rozšířeným


Témata: Yamaha