Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yeti je tady. Nová škodovka se představila v Ženevě

  20:55aktualizováno  20:55
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - V předvečer otevření ženevského autosalonu se představuje nová modelová řada Škody. Terénní SUV vyjíždí dřív, než mladoboleslavská automobilka původně plánovala. Velkým překvapením je nový motor 1,2 TSI s výkonem 105 koní.

Škoda Yeti | foto: Škoda Auto

Yeti je už pátým modelem Škody. Pětidveřové sportovně-užitkové auto (SUV) o délce 4,2 m zvládne i jízdu v terénu. Čtyři z pěti nabízených motorů mají pohon všech kol.

"Vůz vystavený v Ženevě je shodný s produkčním vozem," říká tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Původně však automobilka plánovala jeho uvedení až na podzimní autosalon ve Frankfurtu, o jeho uvedení v Ženevě se rozhodlo před několika týdny.

"Ceny modelu budou oznámeny později. Za přímé konkurenty modelu lze považovat vozy Kia Sportage, Nissan Qashqai, Toyota RAV4 a Suzuki Grand Vitara," dodává Krauskopf.

Původně automobilka považovala za hlavního konkurenta yetiho nově prodávanou malou Kii Soul se základní cenou 300 tisíc korun (pouze s pohonem předních kol). Uvedené modely, které jsou v nabídce i ve verzích 4x4, jsou větší. Nejlevnější je qashqai se startovací cenou 452 korun.

Škoda Yeti

"Kdybych neznal velmi povedený koncept, který sériové verzi předcházel, byl bych z yetiho nadšený asi ještě více," říká o české novince Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling. "Bohužel musela Škodovka asi ustoupit rozpočtovým požadavkům. Vytratila se trochu hravost konceptu; auto teď působí mnohem dospělejším a důstojnějším dojmem."

Všechny motory pro yetiho jsou přeplňované turbodmychadlem. V nabídce jsou dvě benzinové a tři naftové jednotky. Základním agregátem pro vozy s pohonem předních kol je benzinový čtyřválec o objemu 1,2 litru. Silnější benziňák má objem 1,8 litru. Naftová "TDIčka" jsou bez výjimky dvoulitrová - nejslabší s výkonem 81 kW, prostřední 103kilowattové a přišlo i na nejsilnější 125kilowattové.

Základní objem kufru mladoboleslavská automobilka zatím neprozradila, když se sklopí zadní sedadla, odveze až 1760 litrů zavazadel.

První vozy by měly k zákazníkům dorazit během léta. Yeti se bude vyrábět v závodě automobilky ve Kvasinách, v tuto chvíli běží výroba ověřovací série, zahájení produkce plánuje Škodovka na druhé čtvrtletí.

Motory pro yetiho 
benzinové
1,2 TSI/77 kW (pohon předních kol)
1,8 TSI/118 kW (4×4)
naftové
2,0 TDI CR 81 kW (pohon předních kol, 4×4)
2,0 TDI CR 103 kW (4×4)
2,0 TDI CR 125 kW (4×4)

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.