Škoda Yeti

Škoda Yeti | foto: Škoda Auto

Yeti je tady. Nová škodovka se představila v Ženevě

  • 407
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - V předvečer otevření ženevského autosalonu se představuje nová modelová řada Škody. Terénní SUV vyjíždí dřív, než mladoboleslavská automobilka původně plánovala. Velkým překvapením je nový motor 1,2 TSI s výkonem 105 koní.

Yeti je už pátým modelem Škody. Pětidveřové sportovně-užitkové auto (SUV) o délce 4,2 m zvládne i jízdu v terénu. Čtyři z pěti nabízených motorů mají pohon všech kol.

"Vůz vystavený v Ženevě je shodný s produkčním vozem," říká tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Původně však automobilka plánovala jeho uvedení až na podzimní autosalon ve Frankfurtu, o jeho uvedení v Ženevě se rozhodlo před několika týdny.

"Ceny modelu budou oznámeny později. Za přímé konkurenty modelu lze považovat vozy Kia Sportage, Nissan Qashqai, Toyota RAV4 a Suzuki Grand Vitara," dodává Krauskopf.

Původně automobilka považovala za hlavního konkurenta yetiho nově prodávanou malou Kii Soul se základní cenou 300 tisíc korun (pouze s pohonem předních kol). Uvedené modely, které jsou v nabídce i ve verzích 4x4, jsou větší. Nejlevnější je qashqai se startovací cenou 452 korun.

Škoda Yeti

"Kdybych neznal velmi povedený koncept, který sériové verzi předcházel, byl bych z yetiho nadšený asi ještě více," říká o české novince Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling. "Bohužel musela Škodovka asi ustoupit rozpočtovým požadavkům. Vytratila se trochu hravost konceptu; auto teď působí mnohem dospělejším a důstojnějším dojmem."

Všechny motory pro yetiho jsou přeplňované turbodmychadlem. V nabídce jsou dvě benzinové a tři naftové jednotky. Základním agregátem pro vozy s pohonem předních kol je benzinový čtyřválec o objemu 1,2 litru. Silnější benziňák má objem 1,8 litru. Naftová "TDIčka" jsou bez výjimky dvoulitrová - nejslabší s výkonem 81 kW, prostřední 103kilowattové a přišlo i na nejsilnější 125kilowattové.

Základní objem kufru mladoboleslavská automobilka zatím neprozradila, když se sklopí zadní sedadla, odveze až 1760 litrů zavazadel.

První vozy by měly k zákazníkům dorazit během léta. Yeti se bude vyrábět v závodě automobilky ve Kvasinách, v tuto chvíli běží výroba ověřovací série, zahájení produkce plánuje Škodovka na druhé čtvrtletí.

Motory pro yetiho 
benzinové
1,2 TSI/77 kW (pohon předních kol)
1,8 TSI/118 kW (4×4)
naftové
2,0 TDI CR 81 kW (pohon předních kol, 4×4)
2,0 TDI CR 103 kW (4×4)
2,0 TDI CR 125 kW (4×4)