Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yeti si brousí drápy na titul evropského auta roku

  16:35aktualizováno  16:35
Citroën C3 Picasso, Mercedes třídy E, Opel Astra, Peugeot 3008, Toyota IQ, Volkswagen Polo. Tuto šestici musí předstihnout SUV z Mladé Boleslavi, aby se Škoda Yeti stala prvním českým evropským autem roku.

Škoda Yeti | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V prestižní anketě Evropského auta roku bylo letos přihlášeno 33 aut, z finálového výběru musí porota složená z novinářů z celé Evropy vybrat vítěze v průběhu listopadu. Vítěz bude oznámen 30. listopadu.

Povedená česká novinka letošního roku má zdatné soupeře. Veselý Citroën C3 Picasso má skvělý design a povedený interiér. Také druhá velkoprostorová novinka ve finálovém výběru je z Francie. Bachratý Peugeot 3008 zaujme povedeným interiérem.

Opel Astra teprve vstupuje do prodeje, podle prvních ohlasů ale bude víc než zdatným soupeřem pro etalon své třídy VW Golf.

Evropské auto roku 2010

Hlasujte v anketě ZDE

Mercedes třídy E překypuje moderní technikou a jde na dračku, stejně je na tom Volkswagen se svou novou generací Pola.

Poslední soupeř yetiho, který ale rozhodně nemusí být outsiderem, přijíždí z Japonska. Kapesní IQ je přehlídkou zajímavých technických řešení, Evropě se líbí také proto, že se dobře vejde do přeplněných měst.

Evropské auto roku vybírá letos 59 novinářů ze 23 zemí Evropy. Svého zástupce má v porotě i Česká republika. Prestižním titulem se pro letošní rok pyšní Opel Insignia. V těsném finále (insignia zvítězila o jediný bod před Fordem Fiesta) dělal velkému opelu společnost také superb (skončil šestý). Pokud by yeti uspěl, stal by se první škodovkou v historii, která by tento titul získala.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.