Podle ceníku, který automobilka zveřejnila na stránkách importéra v Německu, bude yeti na tamějším trhu stát 17 990 eur. V přepočtu tedy zhruba 481 tisíc korun.
Cena je za základní verzi s motorem 1,2 TSI s náhonem na přední kola. V Česku nový yeti vyjíždí za necelých 360 tisíc korun.
Verze s pohonem všech čtyř kol bude v Německu stát 22 690 eur, tedy necelých 607 tisíc korun. V Česku ji můžete koupit za 459 800 korun (motor 2,0 TDI). Rozdíl tak dosahuje 147 tisíc korun.
"Základní výbavový stupeň pro Českou republiku není v Německu nabízen," řekl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Podle něj mají německé vozy v nejlevnější verzi navíc hlavový a kolenní airbag, mlhovky a další funkční pakety.
Nižší cenu slíbil v Česku šéf středoevropského prodeje Škody Jan Hurt minulý týden na brněnském autosalonu. "Cena bude sladěná s okolními trhy, a proto se neobávám, že by ho někdo jezdil nakupovat do Německa kvůli ceně," řekl Hurt.
Proti vysokým cenám škodovek na tuzemském trhu loni vzniklo dokonce i sdružení dealerů. Rozdíly zejména u dražších modelů dosahovaly i statisíců. Někteří prodejci proto kupovali auta levněji v zahraničí, například v Německu, Dánsku nebo Slovinsku. Podzimní změna ceníků ale rozdíly srovnala.
České ceny Škody Yeti | ||||
Motorizace | Yeti | Active | Ambition | Experience |
1,2 TSI/ 77 kW, 6° manuál** | 359.800,- Kč | 399.800,- Kč | 459.800,- Kč | 489.800,- Kč |
1,2 TSI/ 77 kW, 7 ° DSG** | X | 449.800,- Kč | 509.800,- Kč | 539.800,- Kč |
1,8 TSI/ 118 kW 4x4, 6° manuál | X | 539.800,- Kč | 599.800,- Kč | 629.800,- Kč |
2,0 TDI/ 81 kW, 5° manuál | X | 449.800,- Kč | 509.800,- Kč | 539.800,- Kč |
2,0 TDI/ 81 kW, 4x4 6° manuál | 459.800,- Kč | 499.800,- Kč | 559.800,- Kč | 589.800,- Kč |
2,0 TDI/ 103 kW, 4x4 6° manuál | X | X | 619.800,- Kč | 649.800,- Kč |
2,0 TDI/ 125 kW 4x4 ,6° manuál | X | X | 679.800,- Kč | 709.800,- Kč |
** motor 1,2 TSI/ 77 kW bude možné objednat od října 2009, v kombinaci se 7 ° DSG převodovkou začátkem roku 2010. | ||||
Základní výbava obsahuje mimo jiné čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, systém ESP včetně ABS, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu, dále obsahuje 16" ocelová kola, přední halogenové světlomety s čirou optikou, el. ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání a střešní nosič. Sériová výbava verze Active, obsahuje kromě výše uvedeného klimatizaci s automatickou regulací – Climatic, tónovaná skla a el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Výbavový stupeň Ambition má navíc 16" hliníková kola MOON, kolení airbag řidiče, hlavové airbagy, integrované přední mlhové světlomety, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání, tempomat, palubní počítač Maxi-DOT, autorádio Blues s možností přehrávání CD a MP3. Nejvyšší výbava Experience nabídne mj. 17" hliníková kola DOLOMIT, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací – Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio Swing včetně osmi reproduktorů a signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu. |