Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yeti stojí v Německu o 147 tisíc více než v Česku

Exkluzivně   13:26aktualizováno  15:00
Škoda Auto potvrdila cenou terénního vozu yeti nový přístup k českým zákazníkům. Na rozdíl od ostatních modelů a minulých let je nákup yetiho podstatně výhodnější v Česku než například v Německu. Ale jen na první pohled: vozy se liší ve výbavách.

Škoda Yeti při světové premiéře na autosalonu v Ženevě | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Podle ceníku, který automobilka zveřejnila na stránkách importéra v Německu, bude yeti na tamějším trhu stát 17 990 eur. V přepočtu tedy zhruba 481 tisíc korun.

Cena je za základní verzi s motorem 1,2 TSI s náhonem na přední kola. V Česku nový yeti vyjíždí za necelých 360 tisíc korun.

Verze s pohonem všech čtyř kol bude v Německu stát 22 690 eur, tedy necelých 607 tisíc korun.  V Česku ji můžete koupit za 459 800 korun (motor 2,0 TDI). Rozdíl tak dosahuje 147 tisíc korun.

"Základní výbavový stupeň pro Českou republiku není v Německu nabízen," řekl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Podle něj mají německé vozy v nejlevnější verzi navíc hlavový a kolenní airbag, mlhovky a další funkční pakety.

Nižší cenu slíbil v Česku šéf středoevropského prodeje Škody Jan Hurt minulý týden na brněnském autosalonu. "Cena bude sladěná s okolními trhy, a proto se neobávám, že by ho někdo jezdil nakupovat do Německa kvůli ceně," řekl Hurt.

Proti vysokým cenám škodovek na tuzemském trhu loni vzniklo dokonce i sdružení dealerů. Rozdíly zejména u dražších modelů dosahovaly i statisíců. Někteří prodejci proto kupovali auta levněji v zahraničí, například v Německu, Dánsku nebo Slovinsku. Podzimní změna ceníků ale rozdíly srovnala.

České ceny Škody Yeti
Motorizace Yeti Active Ambition Experience
1,2 TSI/ 77 kW, 6° manuál** 359.800,- Kč 399.800,- Kč 459.800,- Kč 489.800,- Kč
1,2 TSI/ 77 kW, 7 ° DSG** X 449.800,- Kč 509.800,- Kč 539.800,- Kč
1,8 TSI/ 118 kW 4x4, 6° manuál X 539.800,- Kč  599.800,- Kč  629.800,- Kč
2,0 TDI/ 81 kW, 5° manuál X 449.800,- Kč 509.800,- Kč 539.800,- Kč
2,0 TDI/ 81 kW, 4x4 6° manuál 459.800,- Kč 499.800,- Kč 559.800,- Kč 589.800,- Kč
2,0 TDI/ 103 kW, 4x4 6° manuál X X 619.800,- Kč 649.800,- Kč
2,0 TDI/ 125 kW 4x4 ,6° manuál X X 679.800,- Kč 709.800,- Kč
** motor 1,2 TSI/ 77 kW bude možné objednat od října 2009, v kombinaci se 7 ° DSG  převodovkou začátkem roku 2010.

Základní výbava obsahuje mimo jiné čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, systém ESP včetně ABS, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu, dále obsahuje 16" ocelová kola, přední halogenové světlomety s čirou optikou, el. ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání a střešní nosič.

Sériová výbava verze Active, obsahuje kromě výše uvedeného klimatizaci s automatickou regulací – Climatic, tónovaná skla a el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Výbavový stupeň Ambition má navíc 16" hliníková kola MOON, kolení airbag řidiče, hlavové airbagy, integrované přední mlhové světlomety, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání, tempomat, palubní počítač Maxi-DOT, autorádio Blues s možností přehrávání CD a MP3.

Nejvyšší výbava Experience nabídne mj. 17" hliníková kola DOLOMIT, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací – Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio Swing včetně osmi reproduktorů a signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.