Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yeti zatím na dračku nejde, čeká se na základní verzi

  13:00aktualizováno  13:00
Terénní škodovka se už měsíc prodává. Je o ni sice velký zájem, objednávek ale prodejci prozatím moc nenasbírali. Zákazníci totiž čekají na nižší verze s přeplňovaným motorem 1,2, který yeti dostane až na podzim.

"O auto je velký zájem. Nepamatuji si, že by byl u některého z modelů Škody takový zájem o testovací jízdy a informace," říká o nové Škodě Yeti Radek Donner, šéf prodeje pražského dealerství škodovek NHCar. "A je i poptávka, ale především po základních modelech s pohonem předních kol a motorem 1,2 TSi. Tedy po modelech, které zatím nejsou," vysvětluje.

Zájem velký, prodej malý

Někteří čeští prodejci škodovek lamentují nad (ne)zájmem zákazníků o sportovně-užitkovou novinku. Yetiho mladoboleslavská automobilka nabízí od poloviny července. Podle prodejců si lidé auto zatím stále spíše jen prohlížejí a chtějí se v něm svézt.

"Stav prodeje yetiho mohu zhodnotit naprosto jasně - zájem je velký, auto se ale neprodává," shrnul situaci Jaroslav Pavliš z brněnské prodejny Automédia.

"Většina lidí je s ním spokojená. My děláme jízdy v ideálním terénu, kde zákazníci vidí, jak ta čtyřkolka pracuje a co dokáže. Většinou jsou z něj nadšení, ale s koupí váhají," řekl Jaroslav Pavliš.

S tím souhlasí i Radek Donner: "Máme z toho trochu zamotanou hlavu. Máme obrovský ohlas na různé marketingové akce, kolem 25 %. Normálně se v takových případech pohybujeme v jednotkách procent. Jenže výtěžnost v podobě reálně prodaných aut je malá." Na podporu rozjezdu prodeje navíc mladoboleslavská automobilka vyhlásila stopovací soutěž "Chyťte si Yetiho".

Čekání na zásadní motor

Podle Jaroslava Pavliše z prodejny Automédia se situace změní, až firma uvolní do prodeje yetiho s benzinovým motorem o objemu 1,2 litru. "Mám tu na tohle auto spoustu zájemců," dodává.

Také Donner vidí největší problém v omezené nabídce modelů. "Narážíme na to, že momentálně neumíme nabídnout kompletní modelovou řadu," říká. Nyní jsou k mání pouze vyšší verze 1,8 TSI a 2,0 TDI s pohonem všech kol, na které je standardní čekací doba kolem 5 týdnů, stejně jako u ostatních škodovek. Základní verze čtyřkolky s dvoulitrovým motorem TDI 125 kW vyjde na 459 800 korun.

Yeti v akci

Jak jezdí nová škodovka do terénu čtěte ZDE

Nejočekávanější základní verze s motorem 1,2 TSI s výkonem 77 kilowattů dorazí až na přelomu října a listopadu, od 43. týdne. Auto s základním motorem a pohonem předních kol bude stát 359 800 korun.

Radek Donner uvádí, že například zákazníci v Praze nežádají úplně nejzákladnější verze. "Největší zájem je o verze kolem 400 tisíc," uvádí.

Na nový motor, který podle všeho konečně odstartuje naplno prodeje, čekají i další prodejci. Například v Laureta Auto v Mladé Boleslavi je již na nejlevnější verzi yetiho vytvořen pořadník. "Prodej se rozbíhá pomalu, ale ta slabší verze by ho měla nastartovat. Každopádně lidi to auto nenechává chladné. Chodí sem dost zájemců," řekl prodejce Josef Schubert. Většina je podle něj s autem spokojená, někteří však mají i drobné výhrady. "V první řadě je to vyšší cena, někomu se také zdá menší zavazadlový prostor."

Stejně mluví i v prodejně Auto Tichý v Lysé nad Labem. "Lidé se ptají, chtějí se svézt, chválí to auto, ale závaznou objednávku zatím nemáme," říká prodejce Robert Pejšek. "Jsem v tomto směru optimista, lidé nemají k yetimu výhrady, snad až na tu cenu. To by se mělo v říjnu změnit," dodal.

Prodejům nepřeje krize a léto

Na nízké objednávky yetiho si stěžuje také Luděk Toušek z plzeňské prodejny Auto-Štádler. "Lidé to zatím nekupují. Zřejmě je to tím, že se všude mluví o krizi, a tak mají často strach investovat do auta. Máme momentálně problém prodat i fabie," řekl.

"Zájem by byl, ale drtivá většina zákazníků se zatím chodí jen koukat, případně si auto vyzkouší," řekl Michal Král z českobudějovického CB Auto. Podle něj to ale ještě nic neznamená vzhledem k tomu, že yeti je v obchodech zatím jen měsíc.

Radek Donner z NHCaru ale své kolegy uklidňuje: "V červenci a srpen je vždycky 'mrtvo'. My jsme docela spokojeni, prodali jsme doposud něco přes 20 aut."

Ceny Škody Yeti
Motorizace Yeti Active Ambition Experience
1,2 TSI/77 kW, 6° manuál** 359 800 Kč 399 800 Kč 459 800 Kč 489 800 Kč
1,2 TSI/77 kW, 7 ° DSG** X 449 800 Kč 509 800 Kč 539 800 Kč
1,8 TSI/118 kW 4x4, 6° manuál X 539 800 Kč 599 800 Kč 629 800 Kč
2,0 TDI/81 kW, 5° manuál X 449 800 Kč 509 800 Kč 539 800 Kč
2,0 TDI/81 kW, 4x4 6° manuál 459 800 Kč 499 800 Kč 559 800 Kč 589 800 Kč
2,0 TDI/103 kW, 4x4 6° manuál X X 619 800 Kč 649 800 Kč
2,0 TDI/125 kW 4x4 ,6° manuál X X 679 800 Kč 709 800 Kč
** motor 1,2 TSI/77 kW bude možné objednat od října 2009, v kombinaci se 7° DSG převodovkou začátkem roku 2010.

Základní výbava obsahuje mimo jiné čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, systém ESP včetně ABS, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu, dále obsahuje 16" ocelová kola, přední halogenové světlomety s čirou optikou, el. ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání a střešní nosič.

Sériová výbava verze Active obsahuje kromě výše uvedeného klimatizaci s automatickou regulací – Climatic, tónovaná skla a el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Výbavový stupeň Ambition má navíc 16" hliníková kola MOON, kolenní airbag řidiče, hlavové airbagy, integrované přední mlhové světlomety, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání, tempomat, palubní počítač Maxi-DOT, autorádio Blues s možností přehrávání CD a MP3.

Nejvyšší výbava Experience nabídne mj. 17" hliníková kola DOLOMIT, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací – Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio Swing včetně osmi reproduktorů a signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.