Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z astmatické želvy je šampion: Pro Brity je nejlepším výrobcem aut Škoda

aktualizováno 
Česká automobilka Škoda, jejíž výrobky byly kdysi v Británii terčem vtipů, je zde nyní považována za nejlepšího výrobce aut. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu, který dnes zveřejnil spotřebitelský časopis Which? Car.

V Británii byly ke koupi i staré škodovky, byly ale hlavně k smíchu | foto: Škoda auto

Magazín provedl průzkum mezi 64 000 vlastníky aut a všímal si poměru mezi kvalitou a cenou, servisu, služeb po nákupu auta i spolehlivosti. Britové si nabídky české značky cení pro velkou užitnou hodnotu v porovnání s pořizovací cenou, kvalitní servisní zázemí a péči o zákazníka. Škoda v průzkumu odsunula na druhé místo Lexus a na třetí Mazdu.

List The Daily Telegraph napsal, že o škodovkách se dříve říkalo, že mají akceleraci astmatické želvy, ale nyní zastínily v průzkumu svého majitele, německou automobilku Volkswagen i její prestižní značku Audi. "Škodovky se v Británii prodávají už desítky let, ovšem před érou Volkswagenu se stovkám, stodesítkám, stodvacítkám a favoritům ostrované spíš pošklebovali," dodává Martin Urban, redaktor magazínu AutemBezpečně.cz

Škodovka si vedla slušně i v tabulce spolehlivosti, když ze 34 hodnocených výrobců skončila na 12. místě. Tento žebříček zcela ovládli japonští výrobci v čele s Daihatsu před Hondou a Toyotou. Prvním nejaponským výrobcem je na 11. místě Mercedes Benz. Poslední je Land Rover za Alfou Romeo a Chryslerem.

Nejlepším jednotlivým modelem se podle průzkumu stala Honda Accord, mezi vozy střední třídy Mazda 3 a mezi velkými vozy hybrid Honda Insight. Ze sportovních vozů jsou Britové nejspokojenější s Porsche, mezi sportovně užitkovými vozy s Toyotou RAV4.

SPOLEHLIVOST ZNAČEK
ZNAČKA SPOKOJENOST SE ZNAČKOU V PROCENTECH
1. Daihatsu 86,8
2. Honda 85,3
3. Toyota 84,6
4. Mazda 83,7
5. Lexus 83,0
6. Suzuki 82,0
7. Subaru 81,7
8. Hyundai 81,6
9. Mitsubishi 81,2
10. Kia 81,0
11. Mercedes-Benz 80,0
12. Škoda 79,0
13. BMW 78,9
14. Mini 78,6
15. Chevrolet 78,5
16. Ford 78,4
17. Nissan 78,3
18. Porsche 77,8
19-20. Citroën a Volkswagen 77,2
21-22. Vauxhall (Opel) a Volvo 76,8
23. Audi 76,6
24. Jaguar 76,0
25. Smart 75,9
26. Seat 75,7
27. Fiat 75,5
28. Peugeot 75,1
29. Saab 73,8
30. Renault 71,4
31. Jeep 70,5
32. Alfa Romeo 69,1
33. Chrysler 67,7
34. Land Rover 67,5
Zdroj: AutemBezpečně.cz/Which?

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.