Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z kuchyně BMW: Elixír mládí a síly pro sedmičku

  17:00aktualizováno  17:00
BMW naordinovalo své vlajkové lodi kosmetickou kúru. Sedmičková řada dostala modernizovanou tvář, výraz se více přiblížil vzezření menších a mladších modelů značky. Změny však zasáhly i srdce luxusních limuzín. "Osvěžená" sedmička se po ženevské premiéře představila i v Česku.
BMW 7 po faceliftu

BMW 7 po faceliftu - Faceliftované BMW řady 7 se představilo u prodejců vozů mnichovské automobilky v Česku. | foto: iDNES.cz

Modernizace je nejvíce patrná na vnějším vzhledu sedmičkové řady.

Ten je po faceliftu v souladu se současným mnichovským stylem.

Nejvíce se měnila přední maska. Světla dostala více kapkovitý tvar, typické "ledvinky" jsou nyní širší, změnil se i nárazník.

Zadní části vozu nyní dominují koncové svítilny protažené až do víka kufru. Jejich vnitřní konce spojuje chromová lišta.

Oproti předchozí verzi se výraznější pozice dostalo znaku automobilky uprostřed víka kufru.

V interiéru se k lepšímu změnil volant, jehož tlustší věnec nyní lépe padne do ruky. Plasty nahradil na povrchu některých ovládacích prvků kov.

***

Facelift čtvrté generace řady 7 přichází vcelku brzo. Stávající BMW řady 7 se poprvé představilo před 40 měsíci. Doposud se jich na celém světě prodalo na 160 tisíc.

Čtvrtá generace řady 7 je doposud nejúspěšnější luxusní limuzínou značky. Tradicionalisté, kteří nemohou "přijít na jméno" americkému designérovi nových BMW Chrisi Bangleovi, ale mají jiný názor...

*** 

Motory pro BMW řady 7

750i nahrazuje 745i: Zážehový motor V8 s technologiemi VALVETRONIC a Bi-VANOS. 4799 cm3, 270 kW/367 k, 490 Nm při 3400 ot./min, 0-100 km/h za 5,9 sekundy, maximální rychlost 250 km/h, kombinovaná spotřeba 11,4 l/100 km.

740i nahrazuje 735i: Zážehový motor V8 s technologiemi VALVETRONIC a Bi-VANOS. 
4000 cm3, 225 kW/306 k, 390 Nm, 0-100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba 11,2 l/100 km.

745d nahrazuje 740d: Vznětový motor V8. 4 423 cm3, 220 kW/300 koní, 700 Nm, 0-100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba  9,5 l/100 km.

730d (přepracovaný): Řadový vznětový šestiválcový motor. 2993 cm3, 170 kW/231 k, 520 Nm, 0-100 km/h za 7,8 s, maximální rychlost 238 km/h. Spotřeba 8,2 l/100 km.
730i (nový): Řadový zážehový šestiválcový motor. 2996 cm3. 190 kW/258 k, 300 Nm, 0-100 km/h za 7,8s, maximální rychlost 244 km/h, spotřeba 10,1 l/100 km.
760i (beze změny): Motor V12 s technologiemi VALVETRONIC, Bi-VANOS a přímým vstřikováním paliva. 5972 cm3, 327 kW/445 k, 600 Nm, 0-100 km/h za 5,5 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba 13,4 l/100 km.
Změny vedoucí ke zjednodušení zaznamenal i elektronický systém i-Drive, který se pro komplikované ovládání stával často terčem kritiky. Stále však platí, že v sedmičce můžete ovladačem i-Drive pohybovat osmi směry, v ostatních řadách, které jsou systémem vybaveny jen čtyřmi. Nově je však ovládací kolečko, jinak celé z kovu, vybaveno koženou "čepičkou".

Lehčí motory mají nižší spotřebu
To, že sedmička neprošla jen omlazovací kúrou, ale celkovou modernizací, dokazuje pohled pod kapotu. Kromě nejsilnějšího šestilitrového benzínového dvanáctiválce se k lepšímu změnily všechny pohonné jednotky.

Benzínové šestiválce (3,0 litru) a osmiválce (4,0 a 5,0 litru) mají nyní bloky odlívané ze slitiny hliníku a hořčíku a tudíž i celkově nižší hmotnost. Systém valvetronic (systém variabilního ovládání ventilů) se stará o nižší spotřebu paliva, zejména při nízkých otáčkách.

Dva naftové motory (třílitrový šestiválec a osmiválec o obsahu 4,5 litru) jsou v modernizované sedmičce standardně vybaveny filtrem pevných částic. Díky piezotechnologii vstřikování paliva slibuje výrobce nižší spotřebu a hlučnost. Bloky motorů jsou nově z hliníku, hmotnost pohonné jednotky tak klesla až o 30 kilogramů.

Poslední velká změna, kterou omlazená sedmička přináší, je viditelná na první pohled. Je jí inovovaná paleta barev, ve kterých se auto zákazníkům nabízí. Novinkou jsou i některé zbrusu nové modely litých kol. Všechny motory jsou v základním provedení spřaženy s automatickou šestistupňovou převodovkou Steptronic.

Změnu, kterou majitel nové sedmičky pocítí na svém účtu, je už méně příjemná. Jak už to bývá, za novější a vylepšené věci je třeba řádně zaplatit. Ceny BMW 7 začínají několik tisícovek pod hranicí dvou milionů korun.

Zlaté české ručičky? BMW řady 7 čtvrté generace
také jako pick-up

Stávající generace BMW řady sedm nemusí být jen reprezentativní limuzínou. Dokládá to fotografie, kterou 5. dubna 2005 uveřejnil německý motoristický magazín Auto Motor und Sport na svých internetových stránkách. Fotografie ukazuje sedmičkové BMW v úpravě pick-up.

Fotografie zachycuje auto zaparkované pravděpodobně na Václavském náměstí v centru Prahy. Z obrázku lze vyčíst, že auto má jihočeskou registrační značku.

České zastoupení BMW o tomto autě nic neví. Prohání se tento unikát po českých silnicích, nebo jde o fotomontáž?

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.