Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z kuchyně BMW: Elixír mládí a síly pro sedmičku

  17:00
BMW naordinovalo své vlajkové lodi kosmetickou kúru. Sedmičková řada dostala modernizovanou tvář, výraz se více přiblížil vzezření menších a mladších modelů značky. Změny však zasáhly i srdce luxusních limuzín. "Osvěžená" sedmička se po ženevské premiéře představila i v Česku.
BMW 7 po faceliftu

BMW 7 po faceliftu - Faceliftované BMW řady 7 se představilo u prodejců vozů mnichovské automobilky v Česku. | foto: iDNES.cz

Modernizace je nejvíce patrná na vnějším vzhledu sedmičkové řady.

Ten je po faceliftu v souladu se současným mnichovským stylem.

Nejvíce se měnila přední maska. Světla dostala více kapkovitý tvar, typické "ledvinky" jsou nyní širší, změnil se i nárazník.

Zadní části vozu nyní dominují koncové svítilny protažené až do víka kufru. Jejich vnitřní konce spojuje chromová lišta.

Oproti předchozí verzi se výraznější pozice dostalo znaku automobilky uprostřed víka kufru.

V interiéru se k lepšímu změnil volant, jehož tlustší věnec nyní lépe padne do ruky. Plasty nahradil na povrchu některých ovládacích prvků kov.

***

Facelift čtvrté generace řady 7 přichází vcelku brzo. Stávající BMW řady 7 se poprvé představilo před 40 měsíci. Doposud se jich na celém světě prodalo na 160 tisíc.

Čtvrtá generace řady 7 je doposud nejúspěšnější luxusní limuzínou značky. Tradicionalisté, kteří nemohou "přijít na jméno" americkému designérovi nových BMW Chrisi Bangleovi, ale mají jiný názor...

*** 

Motory pro BMW řady 7

750i nahrazuje 745i: Zážehový motor V8 s technologiemi VALVETRONIC a Bi-VANOS. 4799 cm3, 270 kW/367 k, 490 Nm při 3400 ot./min, 0-100 km/h za 5,9 sekundy, maximální rychlost 250 km/h, kombinovaná spotřeba 11,4 l/100 km.

740i nahrazuje 735i: Zážehový motor V8 s technologiemi VALVETRONIC a Bi-VANOS. 
4000 cm3, 225 kW/306 k, 390 Nm, 0-100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba 11,2 l/100 km.

745d nahrazuje 740d: Vznětový motor V8. 4 423 cm3, 220 kW/300 koní, 700 Nm, 0-100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba  9,5 l/100 km.

730d (přepracovaný): Řadový vznětový šestiválcový motor. 2993 cm3, 170 kW/231 k, 520 Nm, 0-100 km/h za 7,8 s, maximální rychlost 238 km/h. Spotřeba 8,2 l/100 km.
730i (nový): Řadový zážehový šestiválcový motor. 2996 cm3. 190 kW/258 k, 300 Nm, 0-100 km/h za 7,8s, maximální rychlost 244 km/h, spotřeba 10,1 l/100 km.
760i (beze změny): Motor V12 s technologiemi VALVETRONIC, Bi-VANOS a přímým vstřikováním paliva. 5972 cm3, 327 kW/445 k, 600 Nm, 0-100 km/h za 5,5 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba 13,4 l/100 km.
Změny vedoucí ke zjednodušení zaznamenal i elektronický systém i-Drive, který se pro komplikované ovládání stával často terčem kritiky. Stále však platí, že v sedmičce můžete ovladačem i-Drive pohybovat osmi směry, v ostatních řadách, které jsou systémem vybaveny jen čtyřmi. Nově je však ovládací kolečko, jinak celé z kovu, vybaveno koženou "čepičkou".

Lehčí motory mají nižší spotřebu
To, že sedmička neprošla jen omlazovací kúrou, ale celkovou modernizací, dokazuje pohled pod kapotu. Kromě nejsilnějšího šestilitrového benzínového dvanáctiválce se k lepšímu změnily všechny pohonné jednotky.

Benzínové šestiválce (3,0 litru) a osmiválce (4,0 a 5,0 litru) mají nyní bloky odlívané ze slitiny hliníku a hořčíku a tudíž i celkově nižší hmotnost. Systém valvetronic (systém variabilního ovládání ventilů) se stará o nižší spotřebu paliva, zejména při nízkých otáčkách.

Dva naftové motory (třílitrový šestiválec a osmiválec o obsahu 4,5 litru) jsou v modernizované sedmičce standardně vybaveny filtrem pevných částic. Díky piezotechnologii vstřikování paliva slibuje výrobce nižší spotřebu a hlučnost. Bloky motorů jsou nově z hliníku, hmotnost pohonné jednotky tak klesla až o 30 kilogramů.

Poslední velká změna, kterou omlazená sedmička přináší, je viditelná na první pohled. Je jí inovovaná paleta barev, ve kterých se auto zákazníkům nabízí. Novinkou jsou i některé zbrusu nové modely litých kol. Všechny motory jsou v základním provedení spřaženy s automatickou šestistupňovou převodovkou Steptronic.

Změnu, kterou majitel nové sedmičky pocítí na svém účtu, je už méně příjemná. Jak už to bývá, za novější a vylepšené věci je třeba řádně zaplatit. Ceny BMW 7 začínají několik tisícovek pod hranicí dvou milionů korun.

Zlaté české ručičky? BMW řady 7 čtvrté generace
také jako pick-up

Stávající generace BMW řady sedm nemusí být jen reprezentativní limuzínou. Dokládá to fotografie, kterou 5. dubna 2005 uveřejnil německý motoristický magazín Auto Motor und Sport na svých internetových stránkách. Fotografie ukazuje sedmičkové BMW v úpravě pick-up.

Fotografie zachycuje auto zaparkované pravděpodobně na Václavském náměstí v centru Prahy. Z obrázku lze vyčíst, že auto má jihočeskou registrační značku.

České zastoupení BMW o tomto autě nic neví. Prohání se tento unikát po českých silnicích, nebo jde o fotomontáž?

Autoři:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...