Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za cenu nového malého kombi je luxusnější ojetina

aktualizováno 
Automobily kombi patří k hitům trhu ojetin a dvojnásob to platí v případech, kdy kromě prostoru mají také úsporný naftový motor.
Automobily kombi patří k hitům trhu ojetin a dvojnásob to platí v případech, kdy kromě prostoru mají také úsporný naftový motor. "Během léta zájem o diesely postupně vzrostl o čtvrtinu," upřesňuje Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. A doplňuje, že skutečně kvalitních starších vozů je stálý nedostatek. "Ale není jich zase tak málo, aby se nedaly sehnat. Jsem přesvědčen, že při trpělivém, obezřetném a rozumem vedeném výběru lze za několik dnů najít solidní jetý automobil," míní Tomáš Pánek. Za takový v cenové kategorii nové Škody Fabia kombi považuje Tomáš Pánek vůz koupený jako nový v tuzemsku, s prokazatelnou servisní historií, po prvním či druhém majiteli a případně vybavený doplňky. Například v nižší střední třídě, tedy v kategorii Škody Octavia, to budou automobily zhruba rok staré s deseti tisíci až 20 tisíci kilometry na kontě. Ve střední třídě, do níž se řadí například Ford Mondeo či Opel Vectra, lze ve zmíněné cenové skupině nárokovat vůz dva roky starý asi s 50 tisíci kilometry. S penězi přichystanými na koupi nového kombi ražení Škody Fabia, Škody Felicia, Seatu Cordoba či Oplu Astra Classic a podobně lze uvažovat také o vozu vyšší třídy - formátu Audi A6 či mercedesu. Tady už je třeba připustit zhruba sedm let stáří a najetých 20 až 30 tisíc kilometrů ročně, tedy celkem 150 tisíc až 200 tisíc kilometrů na kontě. A je to vůbec ještě rozumné uvažovat o tak starém a opotřebovaném vozidle, když lze za stejné peníze pořídit zcela nové? "Je třeba vycházet z toho, že současná auta vyšší třídy mají mnohem delší výdrž ve srovnání s malými vozy. A každý jistě uzná, že cestování s maličkou cordobou je něco docela jiného než jízda dejme tomu s BMW 525," odpovídá Tomáš Pánek. "Potenciální kupec tedy musí zhodnotit svoje potřeby. Jezdí-li kupříkladu denně do práce stovku či více kilometrů, tak asi neudělá špatně, když si na dva tři roky dopřeje kvalitní a pohodlné auto. Jiné potřeby má také rodina s dvěma či třemi dospívajícími dětmi, a jiné člověk, který většinou jezdí sám."
Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.