Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za chyby u pumpy se někdy platí draze

  8:59aktualizováno  8:59
Do moderního motoru není radno tankovat nekvalitní palivo, pokud jeho vlastník chce, aby mu dobře sloužilo. "Největším rizikem u zážehových motorů je, pokud se do nádrže soustavně tankuje benzin s příměsí třeba jen několika procent nafty, což je směs, s níž se stále lze u některých prodejců setkat," říká Ivo Krajíček, vedoucí zkušební technik motorové zkušebny Ústavu paliv a maziv.

V této zkušebně se prověřují i nově zkonstruované motory pro mladoboleslavskou automobilku. Podle Krajíčka může k poškození motoru v takovém případě dojít již po dvaceti tisících kilometrů. "Nafta" totiž postupně naředí olejovou náplň motoru, čímž se následně sníží olejový film na stěnách válců, tím se opotřebovávají pístní kroužky, motor začne takzvaně žrát olej, to má zase za následek zničený katalyzátor a tak dále..." vysvětluje Krajíček. Oprava pak může stát i desítky tisíc korun. Mechanici kolínského servisu Auto-Bohemia se sice dosud s takto postiženým benzinovým vozem nesetkali, ale zase vědí o mnoha případech problémů s dieselovými vozy, do kterých majitel lil nekvalitní naftu.

"Měli jsme tady octavii, u které jsme kvůli tomu museli dokonce dvakrát měnit čerpadlo," vzpomíná mistr Josef Nešpor. Časté jsou také případy, kdy musí oživovat dieselové vozy, do nichž řidiči omylem načerpají benzin. Sice se obvykle kromě filtru v motoru nic nepoškodí, ale auto hned přestane jet a musíme si pro ně dojet, dotáhnout do dílny a pracovat na něm. Takovýto omyl obvykle přijde majitele kromě nového paliva na dvě a půl tisícovky korun.

Autor:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.