Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za hranicemi se nedá na autě ušetřit

  12:38aktualizováno  12:38
Dovoz ojetých automobilů ze západní Evropy dobře prosperuje. Není také už žádný problém, aby si zájemce zajel třeba do Německa koupit auto sám. Zkusit koupit ojetý automobil si redaktoři MF DNES zajeli hned za německé hranice, poblíž Chamu.

Na rozdíl od drtivé většiny českých bazarů v ohradě tam měli vozy vystavené v prosklené výstavní budově. Hitem tu byly rok dva staré vozy, nebourané, s minimem najetých kilometrů.

Jste sám? Tak nic!
"Líbí se vám naše ceny? Ano? Tak to si z nich odpočítejte ještě šestnáct procent daně, kterou vám vrátíme, pokud si vůz odvezete do republiky," říkal prodejce Jürgen Schmid. Nabízel i vyřízení veškerých celních formalit za 240 eur. Zpočátku se zdálo, že nákup bude hračka. Hned se však ukázalo, že zvládnutí nezbytných formalit by byl docela oříšek: zařídit doklad o vývozu, vrátit se pro proplacení daně, zajistit převozní značku, automobil proclít a zaplatit 22procentní daň v Česku a přihlásit se na registrační značku.

"Jestli jste to nikdy nedělal, bude to obtížné. My vám pomůžeme, ale doma si to už budete muset zařídit sám," řekl německý prodejce. Když zjistil, že český zákazník nemá s sebou na pomoc zkušeného dovozce, usoudil, že z obchodu sejde. Nakonec přiznal, že se od počátku divil: "Češi si k nám auta kupovat nejezdí a pro překupníky jsme dražší."

Doma laciněji
Zpáteční cestou jsme vyzkoušeli k porovnání autobazary. Jedním z prvních byl bazar v Březí u Horšovského Týna. Jeho majitel porovnal ceny v německém bazaru a "ty své" a vyšlo najevo, že výslednou cenu bude mít nižší on. Nicméně auta budou mít nepoměrně víc najetých kilometrů. Druhý namátkou oslovený obchodník v Horšovském Týně měl svou nabídku vystavenou přímo v bazaru. O cenách nediskutoval a všechny vyhledal v počítačové databázi. Většina z nich byla podobná těm německým. Protože neměl žádné na skladě, poskytl kontakt na známého, který "dokáže sehnat a přivézt cokoliv".

Koupě víceméně po telefonu
"Ceny, které vám říkám, jsou částky, které za ně dám já venku. Předtím mi navrhněte moji odměnu a určitě se domluvíme," rýsuje obchodník transakci při telefonátu. Slibuje, že na požádání nechá každé auto prověřit, zda nepochází z krádeže: "I já chci ještě nějaký čas obchodovat. Když budete spokojený, třeba mi někdy zavoláte."

Z cenových důvodů jsou tedy všechny trumfy na straně tuzemských dovozců ojetých aut. Obchodníci se staršími auty v západní Evropě jim dávají výrazné slevy, jaké individuální zájemce nikdy nedostane. Ale je třeba se mít na pozoru před špatně opravenými lacinými auty z bouraček. Proto je doporučení třeba doplnit o radu: Při koupi staršího dovezeného auta vezměte technika s sebou!

V zemích západní Evropy je v autobazarech skutečně z čeho vybírat. V Itálii je však třeba dávat velký pozor na technický stav vozidla, ve Francii jsou auta drahá, v Belgii nejlevnější. V nejlepším pořádku bývají vozy ve Švýcarsku. Kdo hledá ideální kompromis mezi cenou a technickým stavem, ten nechť se vydá do Německa.

Autoři:


Témata: hračky


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.