Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za jízdu bez řidičáku už nebude hrozit vězení

  9:57aktualizováno  9:57
Bezohlední lidé za volantem, kteří již nasbírali dvanáct trestných bodů nebo jim policisté odebrali řidičský průkaz, se již nemusí příliš bát sednout do auta znovu bez "papírů". Od 1. ledna se totiž tento trestný čin promění na pouhý přestupek.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Policie ČR

Hříšníkovi tedy nebude hrozit až rok vězení a pokuta do 50 tisíc korun jako dosud, ale jen běžné projednání na odboru dopravy radnice. Tam se pokuty pohybují v nižších řádech a o pobytu za mřížemi nemůže být řeč.

"Úpravu navrhlo ministerstvo spravedlnosti, my jsme nesouhlasili. Soudy prý byly zavaleny těmito případy. A nakonec stejně tito lidé dostali veřejně prospěšné práce," komentoval změnu Karel Hanzelka, mluvčí ministerstva dopravy.

"Soudní líčení trvá dlouho a stojí statisíce, ale takový řidič nakonec stejně dostane jen podmínku, která nemá výchovný efekt. Podle nové úpravy bude potrestán hned a pokutou, která je výchovnější," hájí změnu exministr spravedlnosti Jiří Pospíšil. Opakovaná jízda bez řidičáku bude podle něj dále trestným činem.

Podle odborníků na bezpečnost dopravy je to i tak šlápnutí vedle. Pro ty nejarogantnější řidiče nemusí být hrozba přestupku dostatečná na to, aby za volant nesedli bez dokladů. "Morálku na silnicích to ještě zhorší," říká třeba dopravní psycholožka Pavla Rymešová. Za tři roky od zavedení bodového systému nasbíralo 12 bodů (hranice ztráty řidičáku) už 23,5 tisíce řidičů.

Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.