Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za ojetou fiestu nabídli sto i sto padesát tisíc

  11:00aktualizováno  11:00
Uvažujete o prodeji auta? Jestli ano, pak si udělejte čas a zajeďte se podívat do více autobazarů. Rozdíly jsou v nabídkách výkupních cen, ale i v informacích o tom, za kolik je auto prodejné.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská

Přesvědčila jsem se o tom, když jsem navštívila čtyři autobazary v plzeňském kraji a zjišťovala, za jakých podmínek bych mohla prodat svůj vůz Ford Fiesta.

Všechny prodejce jsem informovala o tom, že vůz je starý čtyři roky, má najeto 94 tisíc kilometrů a byl v zadní části nabouraný.

První místo, kam se jdu ptát, je autobazar Volf-Lorenc v Klatovech. Dozvídám se, že pokud chci auto dát do komisního prodeje, musím podepsat alespoň měsíční smlouvu.

Bazar vykupuje i za hotové, prodejce -zřejmě majitel autobazaru - mi ale radí, že to není výhodné: "Pokud nejste v nějaké finanční tísni, není to pro vás zajímavé. Autobazary v takovém případě vyplácejí většinou jen 70 procent z ceny.“

Když nemám představu, za kolik se moje auto na trhu prodává, muž začne ochotně pátrat v Annonci. Nakonec se od jeho kolegy dovídám, že je to kolem 160 tisíc korun.

Jako druhý navštěvuji autobazar Václav Krs v Horní Lukavici. Majitel mi vysvětluje, že vykupuje jen za hotové. "Do komise už neberu, takhle je to pro mě jednodušší, stejně za auta ručím já,“ vysvětluje.

Ptá se, za kolik chci auto prodat. Odpovídám, že alespoň za 130 tisíc. Muž mi nabízí na ruku 120 tisíc.

V Plzni se jedu informovat do autobazaru BBB Autogroup v Lochotínské ulici. Místní prodejce jako jediný prohlíží motor a kufr vozu. Informuje mě, že pokud bych chtěla auto prodat okamžitě, autobazar by mi za něj dal 100 až 105 tisíc a že cena, za kterou se podle něj auto dá prodat, se pohybuje mezi 120 až 130 tisíci korunami.

Poslední zastávkou je pro mě autobazar Bob a Tom v Plzni v Jateční ulici. Vítají mě s tím, že auto podobné mému tu před časem měli. Majitel na něj nasadil cenu 150 tisíc korun a během čtrnácti dnů bylo pryč.

"Myslím si, že když byste nasadila stejnou cenu, prodáte to podle mě stejně úspěšně,“ říká mi místní prodejce. S autem prý můžu přijet kdykoli.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.