Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za pár let si auto přestavíte na hybridní pohon doma

aktualizováno 
Tak jako lze dnes přestavovat auta na spalování plynů LPG nebo CNG, bude zanedlouho možné "podomácku" přestavět vůz na hybridní pohon. Technologie se chystá na praktické testy a během tří let se může objevit na trhu.

Přestavba na hybridní automobil | foto: TheMotorReport.com.au

Dodatečné přestavby automobilů na plug-in hybridy umožní vynález bývalého špičkového manažera společnosti IBM Charlese Perryho. Ten navrhl sestavu součástek, která by se dodatečně dala namontovat prakticky do jakéhokoli vozu. V podstatě jde o sestavu dvou nebo čtyř elektromotorů, kabeláže a baterií.

Za svůj vynález, který momentálně prochází patentovým řízením, získal Perry cenu Tenessee Technology Development Corporation. Součástí ocenění je i odměna 50 tisíc dolarů. "Dalších 50 tisíc dolarů Perrymu přislíbila společnost Palmer Labs," uvádí server Newswise Science News.

Právě s její pomocí se bude Perry snažit o uvedení technologie do praxe. V první fázi osadí hybridním systémem třicet automobilů státní správy USA. Během tří až čtyř let bychom se mohli dočkat uvedení "hybridních kitů" do prodeje. Stát by měly zhruba 3–5 tisíce dolarů, tedy 57 až 95 tisíc korun.

Elektromotory s výkonem 10–15 koní budou umístěny přímo do náboje kola, baterie pak budou, stejně jako v případě většiny dodatečných přestaveb na CNG nebo LPG, zabírat místo v zavazadlovém prostoru. Systém může uspořit až 50 % paliva a nejefektivnější bude ve městech.

Palmer vychází z toho, že až 80 % amerických řidičů denně najezdí vzdálenosti do 30 mil (tedy do cca 48 kilometrů), navíc rychlostmi do 40 mil za hodinu (64 km/h). Velkou část této trasy by mohly vozy vybavené dodatečným hybridním systémem urazit na elektřinu. Pokud by takový systém využívala polovina amerických aut, denně by to ušetřilo přes 450 milionů litrů paliva.



Témata: technologie, trh, CNG, IBM, Plyn


Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.