Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za stříbrné auto připlatíte, ušetříte na bílém

aktualizováno 
Cenu automobilu do značné míry ovlivňují i faktory, které mohou někomu přijít na první pohled nepodstatné. Pokud nemáte speciální přání, co se barvy ojetého automobilu týče, můžete při jeho nákupu ušetřit i několik desítek tisíc korun.

Čím tmavší barva, tím zřetelnější jsou drobné škrábance na laku | foto: iDNES.cz

Když se řekne "bílé auto", většina Čechů si okamžitě vybaví velkou dodávku. Není divu. Právě bílá patří mezi barvy, které můžeme nejčastěji vidět na firemních automobilech.

"U klasických osobáků už několik let hraje prim stříbrná metalíza a odstíny šedé barvy," říká Pavel Pospíšil z autobazaru AAA AUTO. Statistika říká, že každý čtvrtý vůz na evropských silnicích je nalakován některým z odstínů stříbrné či šedé barvy.

Motoristé, kterým na barvě auta nezáleží, mohou při nákupu ušetřit. Pavel Pospíšil vysvětluje: "Pokud srovnáme prodejní cenu vozu, který ve stříbrné metalíze stojí 200 000 korun, pak se dá říct, že naprosto stejné auto bychom v bílé barvě pořídili zhruba o dvacet až třicet tisíc levněji."

Přesto je bílá barva druhou nejčastější na našich silnicích. Nižší pořizovací cena je motivující hlavně pro firmy, které pořizují naráz celý vozový park. O třetí místo se v pomyslné hitparádě barev dělí černá s červenou, hned za nimi najdeme modrou a jen každé čtrnácté auto na našich silnicích je nalakováno na zeleno.

Krása je věc jedna, praktičnost věc druhá. Čím tmavší barva, tím zřetelnější jsou drobné škrábance na laku. Ty, pokud nejde o extrémně hluboké vrypy, na stříbrné nebo bílé karoserii téměř nevidíme. Stejně je tomu i s prachem nebo pylem usazujícím se na povrchu vozidla.

Šedý prach na černém autě doslova bije do očí. Motoristé, u nichž praktické hledisko převažuje nad estetickým, by pak rozhodně měli dát ruce pryč od takzvaných "měňavých barev", tedy těch, které z každého úhlu pohledu vypadají jinak. Nalakování poškozeného dílu karoserie totiž v takových případech přijde na poměrně značné sumy.

Petra Krainová z AAA AUTO dodává: "Zákazníci preferují barvy i podle toho, o jaký typ auta se jedná. U velkých luxusních vozů je největší zájem o tmavě šedou a stříbrnou, sportovní vozy se nejlépe prodávají v barvě červené. Bílá je nejčastěji vidět na služebních pickupech a dodávkách a ten, kdo si přichází pro velké terénní auto, zase nejčastěji volí barvu stříbrnou."

Evropský trend přitom v posledních měsících směřuje k tomu, co už tu kdysi bylo. K rostoucí oblibě vozů černé barvy.

Budoucnost podle odborníků patří především barvám přírodním. Za dva až tři roky prý většina vozidel na našich silnicích bude laděna do hnědých, zelených nebo zlatavých odstínů.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.