Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Střídáte v zácpách pruhy? Jen je zhoršujete

Řada řidičů doufá, že si změnou jízdního pruhu pomůže a ušetří čas. Dopravní odborníci zažitému zvyku ale odporují. Riziko za to prý nestojí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L90a98d44a 13N16o88v63a77k

27. 9. 2017 23:35

že zhoršuju pruhy mě nezajímá.., z dlouhodobého hlediska mám ověřené, že při chytrém střídání pruhů můžu být rychlejší... Mimochodem neni nad to nestřídat pruhy, abych je nezhoršoval a trčet v pruhu, který musí například uvolnit prostor pro zipující řidiče a tím je zákonitě pomalejší... Na pár kilometrech v takovém pruhu je to sakra znát....

1 4
možnosti

A presne o tom je ten clanek.

2 0
možnosti

Jen by mě zajímalo, jaká je bezpečná vzdálenost mezi vozidly, která stojí.

0 0
možnosti
Foto

I65v96a76n 12K10o59p23t80a

27. 9. 2017 21:03

Měl by jste vidět i vozovku. Tedy nechat si místo na případně manévrování.

5 0
možnosti

A víte co je daleko horší než kličkování v koloně?

Vynucené kličkovaní dané tím, že průběžné pruhy se mění na odbočovací.

To je daleko horší mor silnic než nějaký kličkující taxikář.

1 6
možnosti

Už dávno jsem zjistil, že ať vjedu do jakýhokoliv pruhu, tak ten jede pomaleji.

6 0
možnosti

Jeden z Murphyho zákonů. :-)

2 0
možnosti

V každé koloně je někdo první a dělá špunt.

Když je tam 80, tak někdo začne asi schválně zpomalovat, protože proč by jinak často jela kolona 30 kdyby bylo volno.

3 2
možnosti

J37a84n 49N35o80v45a43c26e43k

27. 9. 2017 16:03

Myslím, že v tom článku/videu je spíše popsáno jak může taková zácpa vznikout a je to jeden z případů. Vysledovaná skutečná příčina je ale jinde. U zůžení je to především důvod ten, že ve zůženém úseku dělají řidiči často větší rozestupy nežli v normálním provozu. Proč? Protože po 15 min čekání v zácpě jsou otupělí a už se nikam necpou, nejedou na kufr, nerozjedou se tak rychle jako dřív protže myslí, že budou zas čekat..... A ta zácpa resp. její čekání v ní je pak součet času, kdy je kvůli těmto rozestupům silnice nevyužitá (rozestup delší nežli je potřeba). Podle teorie dopravního proudu, je totiž nejvyšší propustnost v 40km/h a je to dáno právě minimálními rozestupy mezi vozidly a ještě rozumnou rychlostí.....

Vysledováno na D1, kde kvůli zůžení čekáte i 45 min, a pak kamion jede s 100 m rozestupem (bojí se brzdít z prudkého kopce, nebo už prostě při rozjetí z 0 na 70 už nikdy vozidlo před ním nedojede)...

1 0
možnosti

Duvod je hlavne takovy, tedy jednim z hlavnich duvodu, ze mnozi ridici naprosto nerespektuji pravidlo zipu. Nebo ho neumi... a to na obou pruzich... v prubeznem nejediz az na kraj a blokuji nesmyslne klidne x set/x desitek metru pred sjezdem, a v hlavnim pruhu zas auta nepousteji . V prvnim pripade je to amaterstvi a v druhem dokonce i poruseni pravidel

1 0
možnosti

https://www.youtube.com/watch?v=19S3OdK6710 a tady jeste jeden stejny test, ale lepe vysvetleno. Vc rad. Ano tohle jsou ty duvody. Male rozestupy pro korekci rychlosti bez nutnosti brzd nebo caste stridani pruhu. Staci jeden takovej "blbec" a za par chvil to stoji aniz by k tomu byl duvod. Nepravidelna jizda.

3 0
možnosti

tak tohle se ví a publikuje už desetiletí, ale furt se najdou vynervovaný paka, co holt musí přejíždět, kličkovat a ve finále je potkáte na dalším semaforu o 3 auta před sebou;-D

11 0
možnosti

Podival jsem se na video a modrak za cervenym moc brzdi a zbytecne zdrzuje provoz :-)

0 0
možnosti

A ještě nám, prosím, nabídněte video, které by stejně názorně předvedlo, jak se ZIPUJE správně, a jak je to špatně (nesprávně)... ;-) = Děkuji. R^

1 0
možnosti

Podle mne je nesprávné zipování vlastně de facto tím samým, čím je nerozumné přejíždění z pruhu do pruhu. - Je zkrátka nerozumné to dělat příliš BRZO. - Řada vozidel se tím jen natahuje a tedy to trvá déle. :-(

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...