Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší zácpy znají v Belgii a Londýně

aktualizováno 
Zapomeňte na drobné dopravní potíže na pražské magistrále či skutečnou melu na výpadovce z Dolní Lhoty do Horní Lhoty. Přecpanost silnic je jednou z mnoha měřítek kvality života, v níž za vyspělým světem poněkud zaostáváme. A existuje dokonce důvod, proč by nás to mohlo i mrzet.

Ilustrační foto | foto: Nissan

Podle americké služby pro dopravní informace Inrix, která monitoruje provoz na hlavních tazích a nedávno vydala svou roční zprávu, jsou v Evropě největší dopravní zácpy v Belgii, kterou stíhají Nizozemsko a Německo. Mezi městy pak vede Londýn.

V Belgii promarnili řidiči v roce 2014 v průměru 51 hodin v dopravních zácpách, zatímco v Nizozemsku a Německu to bylo 41 hodin. Není to zcela jednoznačné pořadí, protože studie zveřejnila seznam pouze třinácti evropských zemí, mezi nimiž chybí i Česko. Zaznamenáníhodné je však zjištění, že zhoršení dopravy souvisíshospodářskou kondicí dané země. Zatímco země, které ekonomicky rostly, zaznamenaly růst dopravních potíží, ve státech, kde ekonomika padala a zvyšovala se nezaměstnanost, se jezdilo oproti roku 2013 o poznání pohodlněji.

Doprava se za zmíněný rok zhoršila v téměř polovině ze sledovaných 94 evropských měst. V Londýně zdržení při cestách po městě stouplo o čtrnáct procent. Podle žebříčku Inrix stráví londýnští řidiči v průměru 96 hodin ročně v dopravních šňůrách.

Belgičany, kteří mají nelichotivý primát v porovnání zemí, může těšit, že Londýn odsunul na druhé místo Brusel. Loni strávili řidiči v Bruselu popojížděním v beznadějně ucpaných ulicích téměř o 24 hodin méně než v Londýně. Pokud však jde o meziroční srovnání, rekordmanem byla loni Barcelona, kde čas potřebný k dojezdu do cíle vzrostl o 66 procent.

Britové komentují svůj postup na žebříčcích dopravní přetíženosti mimo jiné tím, že osobních vozů ubývá, zatímco firemních (a často rozměrnějších) přibývá. „Soukromé užívání vozidel je na ústupu, to však nahrazuje rostoucí počet komerčních aut,“ řekl zpravodajskému serveru BBC Rob Clayton z Inrixu. Pro zajímavost – v přetíženosti dopravy jsou v Británii za jasným „lídrem“ Londýnem města Manchester, Merseyside, Belfast a Birmingham.

Šéf společnosti Transport for London Garrett Emmerson vidí příčinu londýnského prvenství v ucpanosti silnic i v tom, že počet obyvatel ve městě prudce stoupl. „Londýn nyní prožívá velký růst populace a to v kombinaci s ekonomickým oživením vede i ke zvýšení stavební činnosti v metropoli. Doprava tím samozřejmě trpí,“ shrnul Emmerson.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.