Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádný airbag není věčný

aktualizováno 
Třicet let uplyne 23. října tohoto roku od okamžiku, kdy si automobilka Daimler-Benz nechala patentovat systém Airbag.
Třicet let uplyne 23. října tohoto roku od okamžiku, kdy si automobilka Daimler-Benz nechala patentovat systém Airbag. Do praxe se tento vynález dostal o deset let později v luxusním Mercedesu S a ještě v osmdesátých letech se stal hitem především v zámoří. V Evropě zažívá airbag opravdový rozmach od devadesátých roků. Odborníci přitom majitelům aut s airbagy radí, aby v servisních knížkách ověřili, jak se zmíněným bezpečnostním zařízením nakládat. Výrobci se totiž v dané záležitosti neshodují: zatímco jedni doporučují pouze kontrolu systému, jiní stanoví jeho výměnu, a to v horizontu deseti až 15 let. Pokud to majitel vozu ignoruje, zbavuje se automobilka jakékoliv odpovědnosti za případnou nesprávnou funkci airbagu. Jeho výměna však není laciná. "Záleží na cenách práce v servisech, ale v každém případě je výměna airbagu podstatně dražší, než když je ve výbavě nového vozu," říká Jan Kuhn z firmy Daimler Chrysler Automotive Bohemia, která je oficiálním dovozcem vozů Mercedes-Benz na zdejší trh. Korejská společnost Daewoo je konkrétnější: za dva airbagy dodané s novým modelem Matiz zákazník zaplatí 24 tisíc, zatímco jejich výměna stojí téměř dvojnásobek – 47 tisíc korun. Tento poměr však neplatí paušálně: ačkoliv automobilky nakupují komponenty od stejných výrobců, kterých je ve světě asi šest, může se konečná cena airbagu jako náhradního dílu lišit i několikanásobně.
Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.