Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádný airbag není věčný

aktualizováno 
Třicet let uplyne 23. října tohoto roku od okamžiku, kdy si automobilka Daimler-Benz nechala patentovat systém Airbag.
Třicet let uplyne 23. října tohoto roku od okamžiku, kdy si automobilka Daimler-Benz nechala patentovat systém Airbag. Do praxe se tento vynález dostal o deset let později v luxusním Mercedesu S a ještě v osmdesátých letech se stal hitem především v zámoří. V Evropě zažívá airbag opravdový rozmach od devadesátých roků. Odborníci přitom majitelům aut s airbagy radí, aby v servisních knížkách ověřili, jak se zmíněným bezpečnostním zařízením nakládat. Výrobci se totiž v dané záležitosti neshodují: zatímco jedni doporučují pouze kontrolu systému, jiní stanoví jeho výměnu, a to v horizontu deseti až 15 let. Pokud to majitel vozu ignoruje, zbavuje se automobilka jakékoliv odpovědnosti za případnou nesprávnou funkci airbagu. Jeho výměna však není laciná. "Záleží na cenách práce v servisech, ale v každém případě je výměna airbagu podstatně dražší, než když je ve výbavě nového vozu," říká Jan Kuhn z firmy Daimler Chrysler Automotive Bohemia, která je oficiálním dovozcem vozů Mercedes-Benz na zdejší trh. Korejská společnost Daewoo je konkrétnější: za dva airbagy dodané s novým modelem Matiz zákazník zaplatí 24 tisíc, zatímco jejich výměna stojí téměř dvojnásobek – 47 tisíc korun. Tento poměr však neplatí paušálně: ačkoliv automobilky nakupují komponenty od stejných výrobců, kterých je ve světě asi šest, může se konečná cena airbagu jako náhradního dílu lišit i několikanásobně.
Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Půvabná Eliška je houslovou nadějí. Peníze z aukce jí pomohou studovat

Talentovaná houslistka Eliška Kukalová

Talentovaná Eliška Kukalová je označovaná za zázrak mezi současnými mladými houslisty. Podle slavného hudebníka Václava...

Renault Koleos 2.0 dCi
Renault Koleos 2.0 dCi

r.v. 2008, naj. 166 316 km, diesel
160 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz