Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záhada mercedesu Stevea Jobse. Nikdy ho nikdo neviděl se značkou

  12:00aktualizováno  12:00
Pan Apple Steve Jobs jezdil stříbrným Mercedesem SL55 AMG. Na tom není nic zvláštního, člověk jako on by mohl jezdit i mnohem dražšími auty. Záhadou ale je, že na autě neměl registrační značku. Teorie, proč tomu tak bylo, jsou hodně divoké.

Mercedes SL55 AMG (2005) | foto: Mercedes Benz

Nedávno zesnulý technologický guru Steve Jobs, zakladatel firmy Apple, patřil mezi nejbohatší Američany (čtěte zde). V domovské Kalifornii se občas projížděl v běžném provozu svým stříbrným mercedesem z roku 2006. Jenže podle svědků vždy bez registrační značky, která je v tomto státě umístěna jen vzadu.

Záhadu se snažila vysvětlit Barbara Keysová v blogu na automobilovém webu polk.com, který se jinak zabývá daty z automobilového byznysu a marketingem.

Podle autorky koluje na internetu mnoho teorií, proč Jobsův mercedes jezdil bez registrační značky, což je jinak ve státě Kalifornie přestupek. Jenže Jobs za čtyři roky, co auto používal, nebyl nikdy za tento přestupek pokutován.

Spekulovalo se o nějakém high-tech zařízení, které značku automaticky zneviditelňovalo nebo schovávalo. Další teorie hovořila o tom, že fanoušci Applu pokaždé, když to bylo možné, značku ukradli na památku.

Asi nejbizarnější byla teorie o tom, že Jobs nechtěl značku na autě z estetických důvodů. A to proto, že kalifornské značky prý mají ošklivý font, což by někomu, kdo svůj byznys z velké části postavil na designu, mohlo vadit.  

Článek Barbary Keysové vzbudil velký ohlas a jeden ze čtenářů vcelku logicky vyvrátil poslední teorii s tím, že kdyby Jobsovi tak vadil font na značce, tak by s jejím odstraněním nechal sundat i rámeček od dealera, který sám o sobě příliš esteticky rozhodně nepůsobí.

Nejpravděpodobnější tak je teorie o nenechavých rukou fanoušků Applu, kteří značky kradli na památku. A právě z takových důvodů prý v Kalifornii lze požádat o zvláštní povolení, aby značka na autě být nemusela. Krádeže značek z aut známých osobností jsou tam docela rozšířené, aby také ne, když většina herecké a šoubyznysové smetánky žije právě v tomto státě. Proto ta výjimka. To, že Jobs měl povolení od úřadů jezdit bez značky, potvrdil magazínu The Business Insider i spoluzakladatel Applu Steve Wozniak.

Zajímavou informací je i střídmé využití auta za čtyři roky, kdy jej Jobs používal. Jeden z nadšenců se dostal k výrobnímu číslu auta (VIN) a z databáze Carfax zjistil, že auto bylo zakoupeno v roce 2006 a do srpna 2011 najelo jen 21 800 mil (asi 35 000 kilometrů). Ročně tak najelo pouhých 5 500 mil (8 700 kilometrů). Je ale pravděpodobné, že Jobs měl k dispozici i služební vůz, takže s vlastním často jezdit nemusel.

Mercedes SL55 AMG, kterým Jobs jezdil, se vyrábí od roku 2005 a v roce 2008 prošel model faceliftem. Přeplňovaný motor o objemu 5,5 litru má výkon téměř 500 koní a auto jako nové stálo v USA přes 120 000 dolarů (v aktuálním kurzu asi 2,2 milionu korun). Modelová řada SL zahrnuje několik modelů s rozdílnými motory, dvě verze jsou připravené s ladičskou firmou AMG. Vedle modelu 55 je to pak ještě SL65 AMG, který má šestilitrový přeplňovaný motor s výkonem přes 610 koní. Jobs tedy neměl ani vrcholnou verzi modelu.

V České republice je jízda bez registrační značky považována za závažný dopravní přestupek s následkem zákazu řízení. Mediálně známá je kauza bývalého ministra dopravy Víta Bárty (víc o kauze čtěte zde) a dálničního piráta Aleše Trpišovského (o "pirátovi z D1" čtěte tady). V jejich případě byl problém v přední značce, kterou měli neoriginální, jen v podobě nálepky.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.