Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zahraniční auta vytlačují škodovky

aktualizováno 
-
Poprvé v poválečné historii nakoupili vloni tuzemští motoristé více zahraničních vozů než aut vyrobených v českých továrnách: ze 146 167 prodaných osobních automobilů bylo 49,6 procenta škodovek. A jestliže zájem o felicie a octavie pomalu klesal, nejvýrazněji vzrostla poptávka po autech, jako je Daewoo Matiz, Opel Astra nebo Renault Mégane.

Na opačné straně zájmu jsou vozy, po kterých poptávka výrazně klesá. Do této skupiny patří například modely Ka a Fiesta automobilky Ford, jimž loni ubyly stovky kupců. Nadále převládá zájem o menší a levnější auta. Téměř 52 procent z prodaných vozidel patří do kategorie malých a minivozů a 34 procent spadá do nižší střední třídy. Z toho plyne, že do nového auta zákazníci vloni nejčastěji investovali částku menší než 300 tisíc korun. Zvýšenou pozornost zaznamenaly minivany, které tvoří velkoprostorové vozy většinou postavené na podvozcích nižší střední třídy. Například nejprodávanější model této kategorie - Opel Zafira - vloni koupilo 400 zákazníků. Necelých 50 procent z celkového počtu vloni v zemi prodaných nových aut vyrobila mladoboleslavská továrna. Dalších 19 procent vozů bylo od německých značek, deset procent aut má na kapotě logo francouzské automobilky,devět procent vozů dodali Japonci, pět a půl Korejci, tři a půl italští výrobci a dvě a půl procenta automobilů na trhu v Česku uplatnila španělská značka Seat.

Minivozy

Pořadí Model 1999 1) 1998 1)

1. Daewoo Matiz 3813 1529
2. Renault Twingo 466 370
3. Kia Pride 423 166
4. Ford Ka 317 1077
5. Fiat Seicento 235 295
6. Hyundai Atos 131 18
7. Suzuki Wagon R+ 38 0
8. Seat Arosa 19 210
9. Fiat Cinquecento 1 126

Střední třída

Pořadí Model 1999 1) 1998 1)

1. VW Passat 2572 2055
2. Ford Mondeo 1258 1934
3. Opel Vectra 1240 1534
4. Daewoo Nubira 748 509
5. Mazda 626 677 851
6. Renault Laguna 658 683
7. Toyota Avensis 553 644
8. Peugeot 406 658 492
9. Honda Accord 321 362
10. Mitsubishi Carisma 298 456

Terénní vozy

Pořadí Model 1999 1) 1998 1)

1. Honda CR-V 534 701
2. Honda HR-V 369 0
3. Nissan Patrol 204 195
4. Lada Niva 187 260
5. Opel Frontera 174 45
6. Toyota Land Cruiser 167 186
7. Toyota RAV 146 180
8. Hyundai Galloper 125 96
9. Suzuki Grand Vitara 117 43
10. Mitsubishi Pajero Sp 110 0

Kabriolety a roadstery

Pořadí Model 1999 1) 1998 1)

1. Mazda MX 5 23 19
2. Mercedes SLK 18 63
3. BMW Z 3 14 13
4. Škoda Felicia kabrio 7 13
5. Honda S 2000 4 0
6. MG F 2 4
6. Chrysler Stratus Cab. 2 8
8. Fiat Barchetta 1 5
8. Mercedes SL 1 2

Nižší střední třída

Pořadí Model 1999 1) 1998 1)

1. Škoda Octavia 20 395 21 514
2. Opel Astra 2) 4906 2790
3. Renault Mégane 3623 1448
4. Ford Focus 2904 296
5. Volkswagen Golf 2599 2038
6. Ford Escort 1688 4170
7. Nissan Almera 1584 1091
8. Fiat Brava 1295 1276
9. Mazda 323 1251 1169
10. Daewoo Lanos 1243 1197

Malé vozy

Pořadí Model 1999 1) 1998 1)

1. Škoda Felicia 51 497 55 902
2. Fiat Punto 2762 2441
3. Opel Corsa 2495 1781
4. VW Polo 2355 2368
5. Peugeot 206 2037 643
6. Toyota Yaris 1855 0
7. Renault Clio 1666 1425
8. Ford Fiesta 1003 2083
9. Suzuki Swift 991 703
10. Citroën Saxo 713 705

Vyšší střední a luxusní třída

Pořadí Model 1999 1) 1998 1)

1. Audi A6 456 471
2. Opel Omega 301 382
3. BMW 5 240 262
4. Mercedes E 235 261
5. Volvo S80 195 60
6. Daewoo Leganza 189 143
7. Hyundai Sonata 182 209
8. Mercedes S 153 24
9. Audi A8 70 73
10. Chrysler 300 M 64 42

Kupé

Pořadí Model 1999 1) 1998 1)

1. Audi TT 105 6
2. Mercedes CLK 68 72
3. Ford Puma 66 72
4. Hyundai Coupé 39 51
5. BMW 3 Coupé 27 3
6. Opel Tigra 17 35
7. Volvo C70 16 13
8. Honda Prelude 6 13
9. Alfa Romeo GTV 5 6
10. Fiat Coupé 4 11

Poznámka: 1) počet prodaných kusů za příslušný rok, 2) včetně Astry Classic
Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.