Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zajeďte si pro auto do ciziny, ušetříte

  19:43aktualizováno  19:43
Ti, kteří nedůvěřují autobazarům, mají možnost koupi ojetého zahraničního vozu cestou individuálního dovozu. Nejen, že se to často vyplatí, ale lze si tak splnit i nejrůznější přání.

SPECIALISTÉ Na dovoz aut do České republiky se specializuje řada firem | foto: Profimedia.cz

Česká republika je zemí s jedním z nejstarších vozových parků v Evropě. Průměrné stáří automobilu tu dosahuje více než sedmnácti let. Tuto statistiku nezlepšuje ani dovoz ojetých automobilů ze zahraničí.

"Během prvního měsíce letošního roku bylo v Česku zaregistrováno 9207 ojetých aut dovezených z ciziny," říká ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek. Pro lepší představu, o jak vysoké číslo jde: ve stejném období bylo zaregistrováno jen o necelé dva tisíce nových aut víc.

Pro dovoz vozů ze zahraničí hovoří několik faktů. V Česku je stále největší zájem o kvalitní ojetá auta v cenové hladině do 250 000 korun, která nejsou nabouraná, mají pravidelný servis a v pořádku doklady.

"Za poslední čtyři roky jsem si z Německa přivezl auta dvě. Je tam větší nabídka, a proto i nižší cena. Nezanedbatelný je i dobrý stav tamních silnic. Možná se to zdá jako drobnost, ale na autě, které má najeto sto tisíc kilometrů, to poznáte," říká Petr Jindrák z Plzně. Ojetiny ze zahraničí však nevozí jen jednotlivci. Své pobočky takto zásobuje například i síť autobazarů AAA Auto.

Ojetá auta se do republiky nejčastěji vozí z Německa, Belgie, Nizozemska a Švýcarska. "Švýcarsko je zemí, odkud se vyplatí dovézt auto s pohonem všech čtyř kol. Je tam velký výběr a bývají i dobře vybavená," říká soukromý dovozce Karel Zikmund.

Vybírejte na internetu
Důležité je věnovat dostatečnou pozornost samotnému výběru vozu. Jednou z možností je vyrazit na cestu a ve vybrané zemi vyhledávat autobazary. Pohodlnější je zasednout k počítači a zvolený vůz jednoduše dohledat v nabídce internetu.

Obrovskou nabídku ojetých aut prakticky z celé Evropy je možné najít na stránkách www.autoscout24. de. Koupit zde můžete supersportovní Maserati MC12 za víc než třicet milionů korun, stejně jako letitého Volkswagena Golf za tři stovky. Výhodou těchto stránek je i to, že nabízejí českou verzi.

Nevýhodou naopak je, že vůz si můžete prohlédnout jen na několika fotografiích. Proto je dobré majitele kontaktovat a požádat ho o co nejvíce fotek z různých stran. Jen jeden pohled nestačí. Prodejce by měl vyhovět i přání na poslání fotokopie technického průkazu a servisní knížky faxem.

Nutná administrativa
Po vstupu Česka do Evropské unie se za dovoz auta sice nemusí platit clo, avšak i nadále trvají některá úskalí. Především ve vyřízení nutných dokladů. Základem je kupní smlouva, která by měla obsahovat osobní údaje kupujícího i prodávajícího.

"Případným zájemcům o koupi auta doporučuji zjistit si, zda má vytipovaný vůz technickou kontrolu. Jestliže ji nemá, je potřeba ji nechat udělat, případně vůz odvézt na přívěsu. Chybějící technická kontrola může znamenat, že s autem není něco v pořádku. To platí i v případě absence servisní knížky," radí majitel firmy Auto PP Pavel Paníca.

Papírování se lze vyhnout
V případě, že vůz technickou má, je nutné ho odhlásit z evidence na místním obecním úřadě. Za to se platí 80 až 160 eur. Následuje dočasné přihlášení (přibližně 50 eur) a koupě převozních značek, které zahrnují i povinné ručení. Jejich cena se podle doby platnosti pohybuje mezi 50 a 120 eury.

Zájemci o dovezené auto se běhání po úřadech mohou vyhnout a dovoz svěřit specializované firmě. Stačí si vybraný typ auta objednat a dovozce ho sám sežene. Je také možné si vůz vyhledat například na internetu a jeho dovoz nechat na odbornících.

"Za odtah si účtujeme deset korun za kilometr, k tomu připočítejte administrativní poplatky a diety. Dovoz auta například ze Švýcarska pak vyjde na dvacet tisíc korun. Cena bude samozřejmě jiná, pokud pojedu jen kousek za německé hranice," vypočítává Paníca. Po dovezení do Česka je nutné zajet na stanici technické kontroly, nechat změřit emise a vůz zaregistrovat na obecním úřadu.

Nové auto levněji
Levněji se dá pořídit i nový vůz. Na trhu fungují společnosti, které využívají možnosti prodávat auto jakékoliv značky téměř diskontní formou.
Tyto firmy využívají nadbytku aut v celé Evropě, sledují jejich ceny a v okamžiku, kdy je to výhodné, auta ve velkém nakoupí a pak prodávají zákazníkům.
Slevy na novém autě mohou dosahovat až desítek tisíc korun. Nevýhodou však je, že zákazník má omezený výběr barvy, výbavy, motoru.
Obavu není nutné mít z případných závad. Ze zákona mají všechny vozy prodané v Evropě dvouletou záruku a nezáleží na tom, kde a od koho auto koupíte.
Nabídka aut na internetu
www.automodul.com
www.autoscout24.de 
www.mobile.de

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.