Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zájem o přestavby aut na LPG se letos zdvojnásobil

  13:53aktualizováno  13:53
Zájem o přestavby aut s benzinovým motorem na propan-butan (LPG) se letos proti loňskému roku zhruba zdvojnásobil. Důvodem jsou především rostoucí ceny pohonných hmot.

Ilustrační foto

Loni tuzemské servisy namontovaly 20 000 přestaveb. Další vozy na LPG si motoristé dovezli z Itálie, Francie a zemí Beneluxu, kde je tato alternativa výrazně rozšířená.

Počet aut přestavěných na LPG překročil podle Centrálního registru vozidel 140 000 kusů, což jsou asi tři procenta všech osobních aut na českých silnicích.

"V současné době pozorujeme o 100 procent větší zájem o přestavby na LPG, kdy většina řidičů, kteří s montáží LPG zařízení do svého vozidla váhali, jsou již pevně rozhodnuti a objednávají se," řekl jednatel firmy AUTOPLYN-CENTRUM Karel Baroš. Podle Michala Hudce ze společnosti HL Propan přitom roste poptávka nejen z Česka, ale i ze zahraničí.

Na rozdíl od pohonu na zemní plyn (CNG) úpravu na LPG nabízí jen Subaru.

Další značky, které upravují vozy na LPG přímo ve výrobních závodech (Renault, Volvo nebo Fiat), tyto modely v Česku neprodávají.

Cena přestaveb se pohybuje od zhruba 10 000 do 40 000 korun, náklady na ujetých 100 kilometrů jsou v porovnání s benzinem zhruba poloviční. Na jeden kilometr motorista ušetří více než jednu korunu. Průměrná návratnost se tak pohybuje v průměru kolem 30 000 km.

"Měsíčně najezdím okolo 4 000 kilometrů. Současné ceny nafty mi nedaly jinou možnost než přejít na LPG," uvedl majitel autoservisu a obchodu s náhradními díly Vlastimil Goby.

I když je LPG stejně jako benzin nebo nafta ropný produkt, jeho nižší cena je daná především menší spotřební daní.

Zatímco litr benzinu nyní vyjde na více než 32 korun, litr LPG stojí zhruba 16 Kč. LPG je možné v ČR načerpat u zhruba 700 čerpacích stanic, zemní plyn naopak nabízí jen kolem 20 čerpadel.

Nevýhodou LPG je snížení výkonu auta, mírně zvýšená spotřeba a také zmenšení zavazadlového prostoru, kam je nutné umístit nádrž na plyn. Jednou z možností je její montáž místo rezervního kola. Auta na LPG také nesmí parkovat v podzemních garážích.

Motorová nafta u českých čerpacích stanic od začátku roku zdražila o 3,50 Kč a v současnosti se prodává kolem 35 korun za litr. Benzin v průměru zdražil o dvě koruny, na 32,70 Kč.

Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.