Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nákupy aut v Německu už tolik netáhnou. Láká kvalitnější servis

  12:46aktualizováno  12:46
Německé servisy a prodejci nových vozů začali lákat české zákazníky. Spíš než nová auta se ale za hranicí vyplatí služby.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: ADAC

Dezinfekci klimatizace od 610 korun, kompletní jarní prohlídku s kontrolou od kapalin, olejů, brzd, filtrů přes výfuk, baterie po tlumiče za 465 korun nyní nabízí drážďanský servis Glöckner Automobile, podobné ceny v korunách mají i další.

Nabídkami lákají němečtí obchodníci do svých autosalonů zákazníky z Čech. A ti začínají počítat a jezdí. "Mazdu 6 jsem si koupil v Ústí nad Labem, ale nebyl jsem příliš spokojen. Když jsem měl jít po roce na garanční prohlídku, začal jsem si na internetu zjišťovat, kam pojedu. Prohlédl jsem si ceníky a vyrazil do autosalonu v Grossschönau. Doma bych zaplatil 6 200 korun, v Sasku to stálo 4 800 korun," popisuje své zkušenosti Jiří Milo z Rumburku. Navíc do Grossschönau to má z domova 14 kilometrů, cesta do Ústí nebo Liberce by mu zabrala celý den.

Severočechů jezdících pár kilometrů za hranice přibývá. Například zmíněný autosalon Glöckner má 100 zákazníků z Čech a pravidelně sem jezdí zhruba 25 podnikatelů, kteří kupují a pak i servisují vozy pro své firmy, a prodejci aut.

"Podle zákazníků jsou u nás díly, opravy i garanční servisy levnější. Zákazníci mající opely si občas koupí jen náhradní díly, ale kdo má mazdu, chce i servis. Zřejmě to v Česku trošku chybí," míní Beatrice Rimplerová z grossschönauského Autohausu Fritsche.

Nejvíc oceňovanou výhodou mezi českými zákazníky jsou jasná pravidla. V německých autorizovaných servisech totiž funguje standardní systém určení ceny opravy. Výrobci aut a dílů mají přesné údaje, jak dlouho která oprava trvá. Kolik hodin je třeba na výměnu předních kotoučů, výfuku, napínacího řetězu…

"To je prostě předem dané a šéf opravny nemůže říci, jak dlouho si myslí, že to bude trvat," popisuje místní praxi Adrian Glöckner, majitel drážďanského servisu Glöckner Automobile, který prodá auta značek Jeep, Chrysler, Dodge, VW, Lancia, Fiat, Alfa Romeo.

V Německu je běžné, že autorizované salony prodávají vozy více značek, se kterými mají smlouvy. Během tříleté záruky musejí být auta servisována jen ve značkovém servisu. Po této době mohou majitelé přejít do levnějšího pro starší auta. Proto salony mají zpravidla oba. Aby jim zákazníci po třech letech neodešli, předhánějí se v nabídkách. Například v Grossschönau pro auta starší 5 let nabízí levnější pneumatiky, baterie, výměny brzdových destiček.

"Lidé tak ušetří. Češi si rádi tuto službu domlouvají mailem na sobotní den. Práce trvá dvě hodiny a oni mezitím nakupují," popsala Rimplerová. I v Sasku vám na dobu opravy půjčí náhradní auto.

Například v salonu Glöckner za malé auto zaplatíte 19 euro za den, v Autohausu Fritsche za nejnovější model Mazdy 3 účtují 30 centů za kilometr.

"Tam mne půjčení stálo 3,5 tisíce, doma na stejnou dobu 14 tisíc. Rozdíl je neuvěřitelný," diví se Milo.

Nová auta tak neletí

Kupování nových vozů už tak výhodné není, ceny jsou prakticky stejné na obou stranách hranice. Zpočátku jsme za hranice jezdili pro luxusní vozy, které se doma neprodávaly.

"Češi mají moc rádi landrovery a jaguary. Tyto značky v Praze dlouho neměly žádné zastoupení, tak jezdili sem," říká k prvním zákazníkům Chris Wyrembeck, ředitel firmy Sachsengarage. Podle něj služby v Drážďanech levnější nejsou. "Ale určitě atraktivnější, naši lidé mají více zkušeností a nabídka je vyšší,“ míní Wyrembeck.

Značkových prodejců je ve městě hned několik a jejich garáže a dvory jsou stále plné nových aut různých výbav, typů motorů… Na dvoře Sachsengarage stále stojí 500 až 600 nových aut, se kterými můžete ihned
odjet.

Majitel "autohausu" vymýšlí, jak přilákat české zákazníky

Do německých autoservisů a k prodejcům aut začali podle Adriana Glöcknera, majitele drážďanského salonu Glöckner Automobile, Češi jezdit před čtyřmi lety. "Bohatší tady rádi nakupují. Myslím, že pro některé je to možná i věc prestiže a hlavně jiný zážitek. Jezdí hlavně pro nová auta, ojetá moc nekupují," říká Glöckner, který z internetu ví, kdo jaká auta v Česku prodává, jaké právě mají akce, sleduje i naše ceny.

Proč vás ceny v Česku zajímají?
V Německu se každý rok prodá 3 miliony aut, v Česku mnohem méně. U nás je větší trh, ale také mnohem více prodejců. O zákazníka musíme bojovat. Proto sleduji konkurenci.

Jak vidíte české a německé ceny?
Ceny a modely jsou velmi podobné, je to otázka výběru. Vím, že u vás jsou velcí a úspěšní obchodníci, ale takový výběr jako v Německu nemají. Zákazník si nemůže na místě vybrat z tolika vozů a hned s novým odjet. U nás jsou dvory plné aut, stačí si vybrat model a výbavu. Myslím, že jsme v prodeji o několik let vpředu.


Máte spousty nabídek na internetu. To zákazníkům stačí, nechtějí si před koupí auto prolézt, ohmatat?
To funguje. Jedna pražská firma chtěla Fiat 500 kabriolet, my jsme jim mailem poslali nabídku deseti, které jsme tu měli. Oni si vybrali červený, peníze poslali přes banku, přijeli a auto si odvezli.

Jezdí si Češi pro auta i s hotovostí v ruce?
Bohatí Češi platí i hotově. Je trošku problém, že přeshraniční převody nefungují tak dobře. Bylo by také dobré, kdyby si Češi doma mohli vzít úvěr na auto v Německu. U nás se 70 procent vozů kupuje na úvěr.Možná se situace změní po květnu, až se Čechům otevře německý pracovní trh a bude pro ně jednodušší u nás mít i adresu.

Chystáte pro Čechy nějakou novinku?
Přemýšlím o jedné věci – Češi do Německa nejezdí kvůli autům, ale na nákupy a výlety. Stavit se v servisu by byl bonus navíc. Proto přijdeme s nabídkou, že auto si zde budou moci nechat a my je odvezeme do města, aby mohli dělat, co chtějí. Pak pro ně zase přijedeme.

 





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.