Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Argentina: za cigaretu za volantem pokuta, nepoučitelní bez řidičáku

  12:30aktualizováno  12:30
Na mnoha místech světa dopravní policisté stíhají osoby, které usedly za volant po požití alkoholu. Jinde, a Česko není výjimkou, nadělují pokuty za řízení s mobilním telefonem u ucha. Ale v argentinském druhém největším městě Córdobě je nejnověji za ohrožení bezpečnosti silničního provozu považována i cigareta.
Zapálení cigarety trvá déle než zvednutí telefonního hovoru na mobilu.

Zapálení cigarety trvá déle než zvednutí telefonního hovoru na mobilu.

Od příštího pondělí začne policie v Córdobě rozdávat pokuty řidičům, které nachytá, jak za jízdy kouří v automobilech osobních i nákladních, v dodávkách či na motocyklech. Postaral se o to nově přijatý zákon, který řidičům zapovídá zapálit si. Pokuty začnou na hodnotě 200 pesos (asi 800 korun), ale tato částka se zdvojnásobí, pokud bude někdo dopaden podruhé.

Argentinský deník El Diario upřesnil, že město zvažuje zabavení řidičského oprávnění až na 90 dní těm, kdo se proviní opakovaně.

V některých zemích platí národní i místní zákony zakazující kouření v soukromých vozidlech, ovšem jen v případě, že je ve voze nezletilá osoba. Cílem těchto zákonů je omezit škodlivý dopad pasivního kouření.

Zákon platný v Córdobě má zajistit, že řidiče nebude nic rozptylovat.

Podle studie Italské společnosti pro zjišťování negativních vlivů tabáku je k zapálení cigarety třeba v průměru pět vteřin, zatímco k přijetí hovoru na mobilním telefonu stačí vteřiny dvě.

Studie zjistila, že zapalování cigarety vyžaduje nejméně sedm pohybů od chvíle, kdy se člověk natáhne, aby si ji vzal, až do prvního potáhnutí. To může znamenat až desetivteřinové rozptýlení a při běžném provozu zhruba 70 metrů ujetých na silnici.

Argentinský deník el Territorio zmiňuje španělskou studii, která zjistila, že kuřáci bourají dvakrát častěji než nekuřáci. El Territorio také uvádí, že podle statistik britských pojišťoven může kouření za volantem za pět procent nehod.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.